سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منفورترین حالتِ بنده نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هنگامی است که شکمش پُر باشد . [امام صادق علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه
بازیگر سرشناس به جرم مستی در دادگاه + عکس
به گزارش ایران ناز و به نقل از هالیسکوپ :: استلا وارن مانکن و بازیگر کانادایی که در ماه گذشته بازداشت شده بود به  چهار فقره جرم متهم شد.

او به جرم رانندگی در حال مستی، فرار از صحنه تصادف، حمله به مامور پلیس و مقاومت در برابر مامور پلیس متهم شده است.
 
بازیگر سرشناس به جرم مستی در دادگاه + عکس

یک مامور پلیس  که شاهد تصادف وارن با سه ماشین پارک شده در کنار خیابان  بود برای رسیدگی به صحنه تصادف به او نزدیک می شود ولی وارن با حمله به مامور و هل دادن او اقدام به فرار از صحنه تصادف می کند. مامور پلیس در دادگاه اذعان داشت وارن به صورت وحشیانه ای به او حمله و او را به زمین انداخته است.

وارن پس از دستگیری و انتقال به ایستگاه پلیس و در حالی که دست بند در دست داشت نیز اقدام به فرار از ایستگاه پلیس کرده بود.

جلسه بعدی دادگاه در 17 ژوئن برگزار می شود و در صورت گناهکار شناخته شدن، وارن به 2.5 سال زنان محکوم خواهد شد.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/12:: 8:9 صبح     |     () نظر
سبکی جدید برای چربی سوزی سریع
از آنجایی که کاهش وزن همواره با تلاشی بی وقفه در نخوردن غذاهای مورد علاقه تعریف می شود، همیشه رنج آور بوده و بسیار سخت به نظر می آید اما مهم ترین نکته در کاهش وزن آسان این است که «مثل سایر اعضای خانواده بخورید ولی وزن کم کنید».

? پیاده روی: متخصصان مصرف غذاهای سالم تر و پیاده روی را نکات کلیدی کاهش وزن های شدید می دانند. البته مکان ها یا پارک هایی که برای پیاده روی طراحی شده اند کمک بزرگی به شما می کند.

? ریتم تند: متخصصین قلب توصیه می کنند هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود به فعالیت بدنی بپردازید.
راه های زیادی برای این کار وجود دارد.
 
مثلاً وقتی برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان پخش می شود، با آهنگ آن حرکت کرده و حرکات ورزشی انجام دهید. پزشکان می گویند: به جای نوشیدن شیشه های نوشابه با آنها حرکات قدرتی انجام دهید. از قوطی ها یا شیشه های خالی به جای سنگ وزنه استفاده کرده یا روی مبل نرمش های دیگری را انجام دهید تا زمانی که ایستاده اید.

مهم نیست دقیقاً چه کاری انجام می دهید، حداقل ?? دقیقه برای این گونه فعالیت ها زمان گذاشته و اگر این روش شما را مجذوب کرد از چاقی رهایی خواهید یافت.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/12:: 8:8 صبح     |     () نظر
دشمنان زندگی زناشویی از دید روانشناسان
• 1. تماشای تلویزیون
تلویزیون قاتل عشق است. در این مورد هیچ شکی نداشته باشید! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوی تلویزیون را ممنوع کنید. هر شب غذا خوردن جلوی تلویزیون به همراه گویندگان نمی‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوی تلویزیون به تماشای فیلم مشغول بوده‌اید که وقتی به رختخواب می‌روید‌، حتی دیگر وقت ندارید با هم حرف بزنید و از حال یکدیگر باخبر شوید.
 
تنها چاره کار این است که این دشمن را از زندگی عاشقانه بیرون بیندازید! برای آنکه در این کار زیاد سخت‌گیری نکرده باشید‌، می‌توانید موافقت کنید که در هفته‌، بعضی از شب ها تلویزیون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلویزیون در رابطه ی میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/12:: 8:7 صبح     |     () نظر

تاریخچه

دوره? ابتدائی به لحاظ رشد، تربیت و تکوین شخصیت کودکان دوره? بسیار مهمی است. این دوره را دوره? اطاعت، تأدیب، خلاقیت و بروز استعدادهای عمومی هم گفته‌اند. این سطح از آموزش به نامهای تعلیمات ابتدائی، تعلیمات اجباری، آموزش همگانی و آموزش عمومی خوانده شده‌است. [?][?]

پیش از تشکیل دبستان‌ها به سبک جدید، در خانه‌ها، مساجد و به‌ویژه مکتبخانه‌ها انجام می‌گرفته‌است.[?]

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/11:: 11:10 صبح     |     () نظر
ماجرای خواندنی و جالب عروسی رفتن دختران
دو، سه هفته قبل از عروسی، دغدغه ی خاطرش اینه که : من چی بپوشم؟! توی این مدت هر روز یا دو روز یه بار " پرو" لباس داره...
 
اون دامن رو با این تاپ ست می کنه، یا اون شلوار رو با اون شال!! ممکنه به نتایجی برسه یا نرسه! آخر سر هم می ره لباس می خره!! بعد از اینکه لباس مورد نظر رو انتخاب کرد...حالا متناسب رنگ لباس، رنگ آرایش صورتش و تعیین می کنه...اگر هم توی این مدت قبل از مهمونی، چیزی از لوازم آرایش مثل لاک و سایه و...که رنگهاشو نداره رو تهیه می کنه... حتی مدل مویی که اون روز می خواد داشته باشه رو تعیین می کنه...مثلا ممکنه " شینیون" کنه یا مدل دار سشوار بکشه...! البته سعی می کنه با رژیم غذایی سفت و سخت تناسب اندامشم حفظ بکنه...
 
یه رژیمی هم برای پوست صورت و بدنش می گیره..! مثل پرهیز از خوردن غذاهای گرمی! ماسک های زیادی هم می زاره، از شیر و تخم مرغ و هویج و خیار و توت فرنگی و گوجه فرنگی(اینا دستور غذا نیستا!!)گرفته تا لیمو ترش ( این لیمو ترش واقعا معجزه می کنه، به یه بار امتحانش می ارزه!) این ماسک ها برای شفاف سازی!( ببخشید سیاسی شد!)
 
پوسته... البته حتما توی این مدت یه تمرین رقصی هم می کنه، تا بدنش از خشکی در بیاد و اون روز حسابی بترکونه!( ببخشید، دل ربایی بکنه!) خوب، روز موعود فرا می رسه! ساعت 8 صبح از خواب بیدار می شه( انگار که یه قرار مهم داره) بعد از خوردن صبحانه، می پره تو حموم، بعد از " اپیلیدی"! و استحمام که 2 ساعت طول می کشه...بالاخره ساعت 10 تا 10:30 می یاد بیرون...( البته ممکنه یه بار هم تو حموم ماسک بزاره...که تا ساعت 11 در حمام تشریف داره!) بعد از ناهار...! لباس می پوشه می ره آرایشگاه، چون چند روز قبلش زنگ زده و وقت آرایشگاه گرفته برای ساعت 1:30 بعد از ظهر...
 
توی آرایشگاه کلی نظر خواهی می کنه از اینو اون که چه مدل مویی براش بهترتره، هر چی هم ژورنال آرایشگر بنده خدا داره رو می گرده( البته حتما روزهای قبل مد موهای زیادی رو دیده، یا از تو fashion tv یا moda tv و... یا internet...اما هنوز به نتیجه ای نرسیده!!) آخر سر هم خود آرایشگر به داد طرف می رسه و یه مدل بهش پیشنهاد می کنه و اونم قبول می کنه!! ساعت 3 می رسه خونه...
 
بعد شروع می کنه به آرایش کردن...! صد مدل خط چشم و خط لب می کشه و پاک می کنه! ساعت 5 بعد از ظهر بالاخره به نتیجه ای می رسه و می تونه برحسب رنگ لباسش یه آرایش خوبی داشته باشه!! بعد از پوشیدن لباس که خیلی محتاطانه صورت می گیره( که مدل موهاش خراب نشه) یه عکس یادگاری از چهره ی زیباش می گیره که بعدا به نامزد آینده اش نشون بده!! ساعت 8 عروسی شروع می شه...یه جوری راه می افته که نیم ساعت زودتر اونجا باشه!!

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/11:: 9:12 صبح     |     () نظر

 

کربلا

اِنَّ الصَّفا وَ المَرْوَةَ مِنْ شَعائِرِ اللّهِ ...(بقره/158)

  

در حجّ، هفت بار و هر بار 378 متر، میان صفا و مروه، سعی می‌کنی و سعی یعنی به هروله رفتن برای کشف تجربه‌ای هاجروار در دستیابی به آب حقیقت.

در کربلا نیز، ارباب، در یک سوی آرمیده و درست در 378 متر آن سوی‌تر، عباس! و این یعنی چه؟!

 

نماز عشق را در فاصله رکن و مقام می‌خوانی و آنگاه آهنگ سعی می‌کنی، میان صفا و مروه، به یاد هروله هاجر کربلا، زینب – درود خدا بر او - از علقمه تا گودال قتلگاه.

دوباره به رکن، مقام، صفا، مروه، مشعر، عرفات و میقات بیندیش تا حقیقت نهفته در این کلمات را دریابی. 

و مگر نه این است که در همیشه‌ترین کتاب، صفا و مروه را "شعار "خوانده است، و هر شعار یعنی نماد و اشارتی به سوی یک حقیقت.

"رکن" حسین است و "مقام" عباس. 

آرامگاه عباس "صفا"ست و آرامگه حسین "مروه".

شعائر حج را دانستی، حقایقش را نیز بدان. تو آنگاه حَج‌ات مقبول افتد در طواف، که سعی صفا و مروه کنی در حقیقت، که زیارت بین رکن و مقام است و مگر نشنیده‌ای که گفته‌اند حجّت زمان آنگاه که بیاید در بین رکن و مقام تکیه بر کعبه نهد و قیام بیآغازد مابین رکن و مقام.

آری! مقام عباس است و از آنجا که بگذری باید در عرفات به عرفان خویش پردازی، عرفه را پشت سر نهی تا شایسته قربانی کردن جان به جانان شوی آنگاه خود را از احرام درآور.

 

”تو که شیعه ولایتی، بدان که زیارت عباس و عشق به عباس اگر نداشته باشی شیعه‌گری ندانی که در حجّ شیعه، رکن و مقام جایگاه خاص دارد و چنین است سعی صفا و مروه که اگر سعی صفا و مروه نکنی به مشعر نرسی و چون به مشعر نرسیدی در عرفات درنیایی و چون در عرفات نیایی، به معرفت نرسی."

 

آری حسین "ثار الله" است و عباس، ثار الولایه". عباس، آینه حسین است و حسین، آینه خدا و عباس، خدا را در حسین دید. و تو اگر طالب حقی، خدا را در این دو آینه بنگر.

بین الحرمین
 مکه

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

                                      اخذ: تبیان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/11:: 9:7 صبح     |     () نظر

پرهیز از تهمت

 

 

 

غیبت مانند بسیارى از صفات ذمیمه تدریجا به صورت یک بیمارى روانى در مى آید، به گونه اى که غیبت کننده از کار خود لذت مى برد، و از این که پیوسته آبروى این و آن را بریزد احساس رضا و خشنودى مى کند و این یکى از مراحل بسیار خطرناک اخلاقى است.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/11:: 9:4 صبح     |     () نظر

انسان درجه یک

خانواده ها باید پیوسته فرزندان خود را از سه سالگی زیر نظر داشته باشند و رشد آن ها را در زمینه های جسمانی، عاطفی، اجتماعی، شناختی و اخلاقی زیر ذره بین برده تا پی ببرند که فرزند آن ها با معیار های رشد در زمینه های یاد شده، عادی، جلوتر یا عقب تر است. توجه دوباره به این مسأله بسیار بسیار ضروری است که، هیچ مسئولیتی سنگین تر و حساس تر و پراهمیت تر از مسئولیت پدر و مادری نیست.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/11:: 9:2 صبح     |     () نظر

مخالفت وهابیون با زیارت قبر رسول خدا

مسجدالنبی

یکی از افکار ابن تیمیه این است که زیارت قبر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را جایز نمی‎داند و آن را بدعت می‎نامند. و آن را حتی برای اهل مدینه مورد شبهه قرار داده است. وی در کتاب خود به نام "مجموعة الرسائل الکبری" آورده است که هر حدیثی که درباره زیارت قبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) وارد شده، ضعیف بلکه جعلی است. از کلام ابن تیمیه پیداست که با زیارت مرقد مطهر پیامبر اکرم در کل مخالف است.

 

این

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/7:: 9:26 صبح     |     () نظر

 

 

در اصطلاح دین؛ وسواسی به کسی گفته می‌شود که در عمل به وظایف شرعی، رفتاری غیر عادی از خود نشان می‌دهد و با حساسیت‌های بیجا و تکرار بی مورد برخی کارها سعی می‌کند تا آن کار به دلش بچسبد.

  

وسواس

روان‌پزشکان بر این باورند که این حالت در حقیقت یک بیماری روانی است که نیاز به درمان دارد. روایات ما نیز یافته آن‌ها را تایید می‌کند که به نمونه‌ای از آن اشاره خواهیم کرد.

به نظر می‌رسد بهترین راه علاج این بیماری اصلاح و تقویت باور فرد باشد؛ زیرا معتقدیم که نوع این بیماران مشکلی در جسمشان نیست و فقط دچار رفتاری نابهنجار شده‌اند که ریشه در یک باور غلط دارد. اگر ما بتوانیم آن‌ها را در بخش باور، یاوری کنیم امید است بتوانند گام‌های کوتاه اما رو به بهبودی را بدارند و از این بیماری خلاص شوند.

اولین نکته‌ای که در برخورد با این افراد باید آن را رعایت کنیم این است که از تمسخر و دست انداختن آن‌ها جداً پرهیز کنیم. هیچ مددکار دلسوزی، مددجوی خود را به باد تمسخر نمی‌گیرد و به مشکل او نیشخند نمی‌زند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/7:: 9:24 صبح     |     () نظر
<   <<   11   12      >