سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و درباره فرموده خدا « إنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإحْسانِ » گفت : ] عدل انصاف است و احسان نیکویى کردن . [نهج البلاغه]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

تازه های علم و فناوری هفته

 

 

 

 

 

در این مطلب به چند نمونه از تازه ترین اتفاقات علم و فناوری در هفته ای که گذشت اشاره می کنیم.

 


 

 

کفش مجهز به سیستم (GPS)

تازه های علم و فناوری هفته

سیستم مکان یابی(GPS) خدمات زیادی برای انسان انجام داده است و با آن می توان هر شخصی را در هر مکانی که باشد پیدا کرد.

با توجه به این مسئله، برخی کارخانه های تولیدی کفش اخیرا از این سیستم استفاده کرده اند.

بر اساس این گزارش، یک کارخانه آمریکایی تولید کفش به نام” GTX” که مقر آن در کالیفرنیا است، کفشی را تولید کرده است که در آن از سیستم (GPS) بهره گرفته شده است.

مدیر این کارخانه در این باره می گوید: والدین با کمک این کفش می توانند فرزندان خود را که در خارج از منزل هستند، پیدا کنند.

تازه های علم و فناوری هفته

وی در ادامه افزود: این کفش به تلفن همراه وصل است و علاوه بر آن کودکی که این کفش را پوشیده زمانی که در معرض خطر قرار می گیرد، زنگ خطر آن به صدا در می آید.

این کفش همچنین می تواند درجه حرارت را اندازه گیری کرده و میانگین ضربان قلب و سرعت راه رفتن را از طریق تلفن همراه به شخصی که این کفش را پوشیده است، اطلاع دهد.

گفتنی است که قیمت این کفش بین 300تا 350دلار است.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:49 صبح     |     () نظر

نجوم با "اعتماد به نفس" اضافه

گفتگو بابرنده مدال نقره جهانی المپیاد نجوم

 

 

اکثر علاقه مندان به نجوم، در دوران دبیرستان طعم المپیاد نجوم را چشیده اند. المپیادهای کشوری و جهانی اکنون به یکی از شاخه های مورد علاقه جوانان و نوجوانان در نجوم تبدیل شده است و هر روز بر تعداد داوطلبین آن افزوده می شود. به بهانه روز جهانی نجوم به سراغ آقای احسان ابراهیمیان، برنده مدال طلای کشوری و مدال نقره جهانی المپیاد نجوم رفته ایم و با او درباره المپیاد و حواشی آن به صحبت نشستیم.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:43 صبح     |     () نظر

تصاویری از زمین که شاید ندیده باشید!

زمین سومین سیاره منظومه شمسی و تنها سیاره مناسب برای میزبانی از حیات تا کنون بوده است. رشد صنعتی کشورهای مختلف، آلودگی های زیست محیطی شدیدی را برای یگانه کره خاکی ما رقم زده است که اگر نسبت به آن ها بی تفاوت باشیم بعید نیست در آینده ای نه چندان دور با مشکلاتی جدی رو به رو شویم. اگر تخریب زمین و استخراج بی رویه و سریع منابع آن همین گونه پیش برود شاید مجبور به ترک سیاره خود شویم و عصری بحرانی را تجربه کنیم.

در همین راستا عده ای از سراسر جهان در روزی به نام روز جهانی زمین سعی می کنند تا مردم و مسئولین کشورهای مختلف را نسبت به محافظت از زمین آگاه سازند و آن ها را با زیبایی های زمین و طبیعت آن آشتی دهند. به همین مناسبت پایگاه اینترنتی سازمان ناسا اقدام به انتشار مجموعه ای از زیباترین تصاویر ماهواره ای زمین کرده است که در ادامه می توانید آن ها را مشاهده کنید :

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:39 صبح     |     () نظر

مقایسه 5 مگاپیکسلی ها

 

 

یکی از موضوعاتی که بین مردم معمولا همیشه مورد توجه می ماند و هرچه قدر در مورد آنها گفتگو کنیم باز می توان مطالب نوعی در آن مورد ارائه نمود تلفن های همراه هستند همواره در میان مخاطبان و کاربران در مورد گوشی های مختلف سوالاتی مطرح می شود به راستی فاصله میان تلفن ها و کامپیوتر ها روز به روز کمتر می شود و قابلیت های آنها به سمت یک وسیله کاربردی تر و چند منظوره پیش می رود همچنین دوربین های تلفن های همراه هم بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

 

  

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:34 صبح     |     () نظر

دانه های سرخ سلامتی

 

می‏خواهم کمتر مریض شوم

من بیشتر وقت‏ها مریض هستم . برای همین مامان بزرگ یک عالمه کشمش سرخ (مویز) به من داده تا صبح‏ها قبل از صبحانه 21 دانه کشمش بخورم چون روزی 21 کشمش سرخ خیلی از مریضی ها را خوب می‏کند.

برگرفته از سخن حضرت علی (ع)- تحف العقول

مادربزرگ

قهرمان کشتی

حضرت محمد از شاگردانشان می پرسند: قهرمان کشتی چه کسی است؟

شاگردان جواب می دهند:مرد پر قدرتی که هیچ‏گاه پشتش را به خاک نرسانده باشند( شکست نخورده باشد)

حضرت فرمودند: قهرمان کسی است که وقتی خشمگین می‏شود با صبر خشم خود را به خاک افکند.( یعنی خشم خود را شکست دهد.)

قهرمان
مادربزرگ

 

 

 

 

 

اخذ: تبیان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:31 صبح     |     () نظر

چگونه عشق به مرور کمرنگ می شود یا از بین می‌رود؟


 


چگونه عشق به مرور کمرنگ می شود یا از بین می‌رود؟


ما عاشق ایده‌ آل ها و کمال ها می شویم و از نقصان ها می گریزیم. شاید تعجب کنید اگر بدانید معمولا انسان ها عاشق یک موجود کامل و بدون نقص در ذهن خود می شوند و هنگامی که این تصویر ذهنی را منطبق با یک دختر یا یک پسر در اطراف خود می‌کنند، به آن نام عشق می نهند. پس عشق به آن دختر آن وقتی رشد می یابد و قلب ما را به تپش وا می دارد که او خود را منطبق با تصویر ذهنی ما ارائه دهد. و هنگامی که به مرور او را متفاوت از ذهنیات خود بیینم، عشق ما رو به افول می رود. اما این که تصویر ذهنی ما چگونه باید در بیرون شکل بگیرد و حفظ شود نیاز به تخصص و منطق دارد، لذا عشق ما فوق عقل است، یعنی این که باید از مسیر عقلانی و منطقی گذر کند و بالاتر از تفکر خام ما باشد، نه به عکس. یعنی عشق نباید مادون (مادون در لغت به معنی زیردست می باشد) فکر باشد. عشقی که مادون باشد، از سطح پایین تری برخوردارست و ارزش آن را ندارد تا برایش (به قول مصطلح) بمیریم.


 


 



ادامه مطلب...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:20 صبح     |     () نظر

عوارض پیامک برای کودکان و نوجوانان  


 


 


محققان می‌گویند کودکان و نوجوانانی که زیاد اس‌ام‌اس‌ می‌فرستند، در معرض خطرند. پدر و مادر غرق خواب‌اند اما فرزند نوجوان‌شان همچنان دارد اس‌ام‌اس می‌فرستد. این روزها نوجوانان، این کار را حتی هنگام عبور از خیابان‌های شلوغ هم انجام می‌دهند. حتی هنگامی که در کلاس درس هستند، دست‌های پنهان‌شده در پشت میزشان همچنان روی تلفن‌ همراه در حال فرستادن پیام‌های متنی است. پزشکان می‌گویند نوجوانان ممکن است آنقدر اس‌ام‌اس بفرستند که شست‌شان صدمه ببیند. این، پدیده‌ای است که برخی از پزشکان و روان‌شناسان را نگران کرده است. آنها معتقدند این وابستگی بچه‌ها به فرستادن اس‌ام‌اس به اضطراب، حواس‌پرتی در کلاس، نمره نیاوردن، آسیب ناشی از فشار مکرر و محرومیت از خواب منجر می‌شود.


 


 



ادامه مطلب...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:20 صبح     |     () نظر

چهل نکته برای جلب توجه همسر و کاهش تنش در خانواده :


 تا که از جانب معشوق نباشد کششی


کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد


 1)     با مطالعه کتب مربوط به انتخاب همسر ، آیین همسرداری، چگونگی ایجاد ارتباط با دیگران و نیز شرکت در جلسه‏های آموزش خانواده دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید .


2)     با همدلی، همفکری، همکاری و مشورت با یکدیگر درباره مسائل مختلف میان اعضای خانواده روابط سالم پدید آورید .


3)     هر یک از زوجین ، دیگری را نزدیک‏ترین و محرم‏ترین فرد بداند و او را نیمه تن، حامی و پشتیبان خود تلقی کند .



 

ادامه مطلب...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:20 صبح     |     () نظر

جام آبی از سلسبیل بهشت برای امام حسین (ع) :



در کتاب مفتاح الجنة مرویست که روزی حضرت رسول صلی الله علیه و آله در حجره خود نشسته بود و حسنین علیهما السلام در خدمت آن حضرت بودندو آن جناب به دیدن آن بزرگواران مسرور بود که ناگاه امام حسن (ع) از جدّ بزرگوار خود آب طلبید. حضرت به درون حجره نظر انداخت کسی را ندید، پس از جای خود برخاسته جام را پر از آب کرد ، می خواست که به امام حسن (ع) بدهد ، امام حسین (ع) عرض کرد: « یا جدّاه انا عطشان » ،
 حضرت رسول اکرم (ص) متفکر شد که در میان دو نور دیده چه کند ! اگر آب را به امام حسن (ع) بدهد امام حسین (ع) محزون می شود و اگر به امام حسین (ع) بدهد ، امام حسن (ع) محزون می شود.


در این فکر بود که ناگاه از عقب سرش دستی با جام پر از آب از بیرون حجره دراز گردید و عطر آن آب ، حجره را معطّر گردانیده و به امام حسین (ع) داد. رسول خدا (ص) از دیدن آن خوشحال شده و آب خود را به امام حسن (ع) داد و در آن حال ، جبرئیل (ع) به حجره داخل شد . رسول خدا (ص) فرمود: یا جبرئیل کجا بودی ؟ عرض کرد: در سدرة المنتهی بودم که از جانب پروردگار عالم به من وحی رسید که خود را به بهشت برسان و یک جام آب ، از آبِ سلسبیل پر کرده برای حسین ببر ، او را از انتظار بیرون بیاور ، مبادا ! دل مبارک حسین آزرده گردد .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:20 صبح     |     () نظر

بحث داغ برای دختر خانومای جوان!


 


آیین مادرشوهرداری


. وقتی به تالارهای گفتگوی خانوادگی سر می‌زنید ، علاقه‌مندان زیادی را در آنجا می‌بینید. وقتی پای صحبت خانم‌ها می‌نشینید هم حرف‌های زیادی هست که مورد مشورت قرار می‌گیرد، اما مردم‌داری، شوهرداری، همسایه‌داری، خانواده‌داری و همین‌طور مادرشوهرداری هم فوت و فنی دارد که باید آن را بیاموزید. اگر شما با همه افراد روابط خوبی برقرار می‌کنید و هنر ارتباط برقرار کردن را دارید، بعید نیست که روابط خوبی نیز با مادر همسرتان داشته باشید زیرا ارتباط یک مهارت اجتماعی است. اما پیش از هر چیز خوب است مادرشوهر را بشناسید.


 



 

ادامه مطلب...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/28:: 7:20 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >