سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! بدانید که کمال دین جستجوی دانش و عمل به آن است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

تربیت کودک اندیشمند

تربیت کودک متفکر

 


توانایی حل مسئله یکی از مهارت های اساسی زندگی است . مقارن با تغییر و تحولا ت سریع در جوامع امروزی، استانداردها وتقاضاهای محیطی دستخوش تغییر و تحول شده و مسائل ومشکلات انسان ها نیز پیچیده تر شده اند. بدین سان حل بسیاری از مسائل مستلزم به کارگیری سطوح بالای تفکر است . از آنجایی که افراد از توانایی های بالقو? حل مسئله برخوردارند ولی روش کاربرد آن را در زندگی واقعی نمی دانند، آموزش این روش ها ضروری است.


 

 

کودکان مانند بزرگسالان برای مسائلی مثل پرداخت قبوض و پختن غذا نگرانی ندارند. اما به سهم خود، خواسته های روزانه و مسائلی دارند که به نظرشان به آسانی حل نمی شود. اگر یأس و ناامیدی انباشته شود، کودکان نیز نگران و پریشان می شوند. طبیعی است که گه گاه بعضی از کودکان به خاطر شخصیت و خلق و خوهای متفاوت، بیشتر از دیگران نگران شوند. والدین می توانند در مدیریت کردن پریشانی و نگرانی کودکان و حل مسائلشان به آنها کمک کنند. این گونه حل کردن مشکلات موجب رشد حس اعتماد به نفس و خوش بینی کودکان می شود و این امر در تسلط پیدا کردن بر چالش های کوچک و بزرگ زندگی به آنها کمک خواهدکرد. رزیلنس یعنی توانایی استقامت و غلبه بر بحران های روحی و روانی در  فرد و حفظ روحیه در موارد بحران. توانایی های رزیلنس به نوعی در افراد ذاتی می باشد که این قابلیت با مرور زمان و در اثر فرهنگسازی اجتماعی  در  افراد کمرنگ شده به حدی که اکثر افراد آن را از دست می دهند. هدف این مقاله آگاه سازی توجه به توانایی رزیلنس و آموزش راهکارهایی است  که این قابلیت برای فرد محفوظ نگه دارد تا در اثر تمدن گرایی  به فراموشی سپرده نشود.

 

نقش عوامل روانی حرکتی درآموزش رزیلنس

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/1:: 11:38 صبح     |     () نظر

شاه کلیدهایی برای والدین

 


خیلی مهم است که به طریقی فرزندانمان را تربیت کنیم که با دادن انگیزه درونی، بالا بردن اعتماد به نفسشان، و ایجاد حس دوست داشته شدن در آنها، مسئولیت پذیری را به آنها آموزش دهیم.


 کودک

اگر فرزندانمان به طریق درست  تربیت شوند، به هیچ وجه برای ایجاد حس قدرت و تعلق در خودشان، به گروه های فاسد، موادمخدر و ... روی نمی آورند.  در این مقاله چند راهکار بیان می شود که به والدین کمک می کندکه حس سلامت و امنیت فرزندانشان را تضمین کنند.

 

زمانی را خالص و کامل به فرزندتان اختصاص دهید

اعتماد به نفس فرزند شما شدیداً تحت تاثیر کیفیت زمانی است که با او می گذرانید نه مقدار آن زمان. با زندگی های پرمشغله امروز نمی توانیم 100% تمرکز و توجهمان را به فرزندمان اختصاص دهیم. خیلی وقت ها وقتی فرزندمان سعی می کند با ما ارتباط برقرار کند، وانمود می کنیم که به حرف هایشان گوش می کنیم. اگر نتوانیم در طول روز زمانی را خالص و کامل با فرزندمان بگذرانیم، مطمئناً شروع به بدرفتاری می کند. توجه منفی در ذهن بچه ها خیلی بهتر از بی توجهی است.

همچنین خیلی مهم است که احساسات فرزندانتان درست یا غلط نیستند. مثلاً وقتی دخترتان به شما می گوید که، "مامان تو با من وقت نمی گذرانی" در حالی که تازه با او بازی کرده اید، بدانید که او فقط احساسش را با شما در میان گذاشته است. پس بهتر است که در این اوقات برای احساسات فرزندتان ارزش قائل شوید و به او پاسخ مثبت دهید.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/1:: 11:36 صبح     |     () نظر

چگونگی معرفی اهل بیت به کودکان

 


با سه قالب می­توان اهل­بیت(ع) را به کودکان معرفی کرد، مناسبت­های اعیاد، شهادت و زمان عادی، سه قالبی است که می­توان در آن اهل­بیت(ع) را به کودکان معرفی کرد.


 

سه روش معرفی اهل بیت به کودکان

رئیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان قم، با اشاره به این­که با سه قالب می­توان اهل­بیت(ع) را به کودکان معرفی کرد، اظهار داشت: مناسبت­های اعیاد، شهادت و زمان عادی، سه قالبی است که می­توان در آن اهل­بیت(ع) را به کودکان معرفی کرد. 

حجت­الاسلام والمسلمین راستگو به تشریح مناسبت اعیاد پرداخت و ابراز داشت: در مناسبت­های ولادت ائمه(ع) بسیار راحت می­توان با کودکان کار کرد؛ زیرا آنها بازی، نشاء خنده، شادی و محبت را بسیار دوست دارند و یکی از کارهایی که والدین می­توانند برای تحقق این مهم انجام دهند، تزیین منزل در ایام ولادت معصومین(ع)، آماده­کردن پذیرایی و هدیه دادن به فرزندان است که تمام این فعالیت­ها را می­توانند با یادآوری نام و برخی از مشخصات و ویژگی­های یک امام معصوم، برای کودکان انجام دهند و والدین باید در این زمینه از خود مایه بگذارند تا بتوانند فرزندانی آشنا با اهل­بیت(ع) داشته باشند. 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/1:: 11:34 صبح     |     () نظر

راهزنان آنلاین

مهندسی اجتماعی " Social Fngineering"

 


مهندسی اجتماعی " Social Fngineering" تعاریف زیادی دارد. می توان این مهندسی را به چهار صورت تعریف کرد. به طور کلی در بحث امنیت رایانه ای، مهندسی اجتماعی به مقوله ای اطلاق می شود که نوعی نفوذ و حمله غیرفنی را توصیف می کند که عمدتا بر تعاملات انسانی تکیه دارد و در بر گیرنده روش های فریب دادن دیگران است تا روندهای معمول امنیتی را بشکنند.


 

راهزنان آنلاین

تعاریف مهندسی اجتماعی

 

تعریف اول: وادار کردن یا فریب دادن دیگران به دادن چیزهایی اعم از اطلاعات و کالا و غیره به یک فرد دیگر به صورت غیر قانونی.

تعریف دوم: هنر و علم واداشتن دیگران به انجام کاری مطابق خواسته نفوذگر.

تعریف سوم: استفاده یک نفوذگر خارجی از حقه های روان شناسی روی کاربران قانونی یک سیستم کامپیوتری برای به دست آوردن اطلاعات.

تعریف چهارم: به دست آوردن اطلاعات (برای مثال کلمه عبور) از یک فرد، به جای به کارگیری روش های فنی برای ورود غیرمجاز به سیستم (و سپس خرابکاری، ربودن اطلاعات محرمانه و غیره).

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/31:: 11:4 عصر     |     () نظر

 

‏ایده ای که باتری قلمی را متحول می کند

 

باتری هایی که در تصاویر زیر مشاهده می کنید علاوه بر قابلیت شارژ مجدد و امکان استفاده در لوازمی که جا باتری تعریف شده دارند، قابلیت استفاده در دیگر لوازم از طریق درگاه یو اس بی را دارا می باشند. با این ایده باتری قلمی می تواند به حیات خود ادامه دهد.

فناوری؛ در هفته ای که گذشت

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/31:: 11:2 عصر     |     () نظر

 

پایان دوران رقابت مگاپیکسل در دوربین های دیجیتال

 

دوربین دیجیتال شما چند مگاپیکسلی است؟ این اولین سوالی است که اغلب ما در مورد یک دوربین عکاسی می پرسیم. اما شاید زمان اش رسیده باشد که دیگر کمتر این پرسش را مطرح کنیم. ‏چند روز پیش آقای واتانابه مدیر بخش SLR شرکت المپوس گفته: ?"?به نظر من 12 مگاپیکسل بیشتر نیازهای کاربران را تامین می کند.?"? این واقعیتی است که هنوز کاربران زیادی آن را نپذیرفته اند. آیا این حرف درستی است؟ ‏

‏‏واقعیت این است که جنگ مگاپیکسل در حال حاضر یک روش برای تبلیغات تجاری و فروش بیشتر است و داشتن یک دوربینی با مگاپیکسل بالا، به این معنی نیست که می توانید عکس های بهتری بگیرید. در واقع برای کاربران معمولی دوربینی با 6 یا 8 مگاپیکسل هم کفایت می کند. تفاوت تصاویر دوربین شما به عوامل مختلف دیگری هم بستگی دارد که اکثر کاربران به آنها توجه نمی کنند. ‏

فناوری؛ در هفته ای که گذشت

‏برای مثال دانسیته بالای پیسکل ها در سنسور سبب می شود تا در نور کم عکس های بسیار بهتری بگیرید. سیستم پردازش تصویر دوربین و لنز هم دو عامل بسیار تعیین کننده در کیفیت تصاویر گرفته شده هستند. در واقع در حال حاضر جنگ بین شرکت های سازنده در مگاپیکسل به پایان رسیده و آنها روی کیفیت برتر در لنز، پروسسور تصاویر و... در حال رقابت اند. بنابراین اگر شما هم می خواهید دوربین جدیدی بخرید بهتر است مگاپیکسل را از اولویت اول مشخصات فنی خارج کنید و نکات مهم دیگر را دقیق تر بررسی کنید.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/31:: 11:1 عصر     |     () نظر

 

با فناوری جدید روی هوا نقاشی بکشید

 

شاید در آینده‌ای نزدیک، فریم‌های خالی با نمایشگرهای لمسی موجود رقابت کنند. با این فریم‌های به ظاهر خالی، شما می‌توانید در هوا بنویسید و حتی نقاشی بکشید،‌ چراکه رایانه حرکت‌های شما را تشخیص خواهد داد. نمایشگرهای لمسی، تحول بزرگی در دنیای فناوری رقم زده‌اند، چرکه به ما اجازه می‌دهند با لمس نمایشگر با رایانه،‌ تب‌لت،‌ گوشی همراه و بسیاری از ابزارها ارتباط برقرار کنیم. اتفاق بعدی، شاید وارد شدن فریم‌های خالی باشد، فریم‌هایی که حرکت دستان شما یا هر شیء جاندار و بی‌جانی را که درونشان قرار گیرد، تشخیص می‌دهند.

فناوری؛ در هفته ای که گذشت

چند سالی است که فریم‌های حساس به لمس برای افزودن قابلیت تعاملی به سایر سطوح، طراحی و ساخته شده‌اند،‌ اما تا به حال نمونه‌های ساخته شده بسیار کوچک و در کاربرد محدود بوده‌اند. اما نمونه جدید ظاهرا متفاوت است. به گزارش دیسکاوری،‌ فریم جدید که زیروتاچ نام دارد،‌ در ظاهر یک چارچوب خالی است، ‌اما در حقیقت پر از قابلیت‌های پیشرفته است. این فریم 28 اینچی (یا قطر 71 سانتی‌متر)، می‌تواند هر چیزی را که درونش حرکت کند تشخیص دهد:‌ انگشتان، دست‌ها، بازوها یا حتی هر شیء بی‌جانی که از آن عبور دهید. در واقع همه چیز از درون یک شبکه بصری نامریی دوبعدی عبور کرده و شناسایی می‌شود. اگر زیروتاچ را روی نمایشگر یک رایانه بگذارید، نمایشگر آن را به یک نمایشگر تعاملی تبدیل خواهد کرد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/31:: 11:1 عصر     |     () نظر

ورود کیسه‌ هوا به گوشی‌های هوشمند

به تازگی یک اختراع تازه برای ثبت از سوی جف بزوس رئیس شرکت آمازون ارائه شده که باعث تعجب و حیرت ناظران شده است...

این اختراع کیسه‌های هوای خاص برای گوشی های هوشمند است. با توجه به اینکه سقوط ناگهانی این گوشی ها خسارات زیادی به آنها وارد کرده و حتی ممکن است باعث از کار افتادنشان شود، نصب کیسه های هوا بر روی گوشی ها می تواند تا حد زیادی از این خسارات جلوگیری کند.

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (8)

برای اینکه کیسه های هوا قبل از سقوط گوشی فعال شوند، یک سرعت سنج هم بر روی گوشی ها نصب می شود تا آنها بتوانند سقوط ناگهانی گوشی را تشخیص داده و کیسه های هوا را فعال کنند.

جف بزوس رییس آمازون این اختراعات را در ماه سپتامبر برای ثبت ارائه کرده بود، اما اطلاع رسانی در این مورد به تازگی انجام شده است.

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/31:: 10:53 عصر     |     () نظر

مراحل روزه‌داری

  

این مقدار سختی که در تحمّل روزه‌گیری وجود دارد، در مقابل آنچه از روزه عاید انسان می‌شود، چیزِ کم و سرمایه اندکی است.

 


 

رمضان

مراحل روزه‌داری

"یا أیها الذین امنوا کتب علیکم الصّیام کما کتب علی الّذین من قبلکم. " در آیه شریفه‌ای که قرائت کردم، مسأله روزه و این که این فریضه الهی بر امّت‌های قبل از امّت اسلام هم قرار داده شده بود، مطرح شده است. از جمله فرایض و واجباتی که بشر در طول ادوار گوناگون به آن نیازمند است، یکی همین روزه گرفتن است؛ همچنان که نماز خواندن و ذکر الهی چنین است. در همه ادوار، در همه احوال، در همه تمدّن‌ها و در همه دوره‌های حیات بشری، در هر حالی که بشر باشد، به خاطر خاصیت بشریِ خود، به بعضی از این اعمال و فرایض نیازمند است که یکی از آن‌ها هم همین روزه است .

روزه که از آن به عنوان تکلیف الهی یاد می‌کنیم، در حقیقت یک تشریف الهی است؛ یک نعمت خداست؛ یک فرصت بسیار ذی‌قیمت برای کسانی است که موفّق می‌شوند روزه بگیرند؛ البته سختی‌هایی هم دارد. همه کارهای مبارک و مفید، از سختی خالی نیست. بشر بدون تحمّل سختی‌ها به جایی نمی‌رسد. این مقدار سختی که در تحمّل روزه‌گیری وجود دارد، در مقابل آنچه از روزه عاید انسان می‌شود، چیزِ کم و سرمایه اندکی است که انسان مصرف می‌کند و سود بسیاری را می‌برد.

سه مرحله برای روزه ذکر کرده‌اند؛ هر سه مرحله هم برای کسانی که اهل آن هستند، مفید است.

 


 
یک روایت از امام صادق علیه الصّلاة والسلام است که می‌فرماید: "لیستوی به الغنی و الفقیر "؛ خدای متعال روزه را واجب کرده است تا در این ساعات و روزها، فقیر و غنی با یکدیگر برابر شوند

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/31:: 10:39 عصر     |     () نظر

 چگونه لیلة القدر را درک کنیم ؟!

 لیالی قدر برای ما تعیین کننده است. صرف آمرزش گناهان مرده‌ها مطرح نیست. این‌ها یکی از زوایای فرعی لیله قدر است. شرح صدر طلب کردن، ظهور ولی عصر را مسئلت کردن، گسترش فرهنگ اسلامی را خواستن، وفاق ملی را مطرح کردن، کینه‌ها را از دل زدودن و صدها معارف و معالی دیگر در صدر خواسته‌های ماست؛ آمرزش گناهان هم جزء خواسته‌های ماست. ولی عمده آن است که گناه رخت بر بندد، نه گناه بیاید و آمرزیده شود! عمده آن است که از خدا بخواهیم که اهل معصیت نباشیم.

 

قدر

رهایی از «لیلة القبر» برای رسیدن به «لیلة القدر»

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/5/31:: 10:36 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >