سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرا با عصمت تأیید فرما و زبانم را به حکمت بگشای . [امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعای استغفار ـ]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

افزایش گرانی به روایت کاریکاتور


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/5/5:: 2:56 عصر     |     () نظر

وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ


خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان
دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه
چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص
قرآن قرار گرفته است.


اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک
تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است. قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی
ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان
کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده
کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از 60
سالگی تعطیل می‌شود.


ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین
آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.


بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم
تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به
انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده. نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون
نیز هفت بار در قرآن آمده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/5/5:: 2:54 عصر     |     () نظر

در هشتصد و پنجاه ‌و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اهداف کلی، برنامه‌های درسی و مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد و به امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسید.
 

 بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش درباره اهداف کلی، برنامه‌ها و مواد درسی پایه ششم ابتدایی، وزارت آموزش و پرورش مکلف به برنامه‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان تا پایان دوره ابتدایی، تهیه و تدوین کتب درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی شد.
تکمیل، تعمیق و تثبیت اهداف مصوب دوره ابتدایی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی، تربیت همه جانبه دانش‌آموزان در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه متناسب با موقعیت‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن و کسب آداب و مهارت‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی از اهداف کلی پایه ششم است.
تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی، تقویت باور به هدفمندی خلقت، آیه بودن آن، ارزشمندی مخلوقات مدارک قوانین و زیبایی‌های جهان آفرینش، آشنایی با آداب و مهارت‌های زندگی از اهداف برنامه‌های درسی پایه ششم عنوان شده در این مصوبه است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، قرآن (3 ساعت)، تعلیمات دینی و اخلاق (2 ساعت)، زبان و ادبیات فارسی (5 ساعت)، مطالعات اجتماعی و آداب زندگی (3ساعت)، ریاضیات (4 ساعت)، علوم تجربی (2 ساعت)، هنر (2 ساعت)، سلامت و تربیت‌بدنی (2 ساعت)، تفکر و پژوهش (1ساعت) و کار و فناوری (1 ساعت) دروس تعیین شده برای پایه ششم در این مصوبه است که جمعاً 25 ساعت است و یک ساعت از درس قرآن به صورت تجمیعی برای تقویت روخوانی و روانخوانی و انس با قرآن اختصاص می‌یابد همچنین مجموع ساعات درسی سالانه دوره ابتدایی شامل 850 ساعت تعیین شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/5/5:: 2:49 عصر     |     () نظر

 

 


تقریبا همه افراد گزش پشه را در زندگی خود تجربه کرده اند. گاهی اوقات گزش پشه فقط باعث خارش و سوزش پوست نمی شود، بلکه ممکن است عفونت خاصی را وارد خون شما کند مانند بیماری تب دانگ و یا بیماری مالاریا.

 


نیش زدن پشه روی دست

 

علایم گزش پشه چیست؟

در ابتدا برجستگی کم رنگی بر روی پوست فرد ایجاد می کند که می تواند صورتی یا قرمز شود.

در مرحله بعد ایجاد خارش می کند.

برجستگی کم رنگ ممکن است بلافاصله ظاهر شود. اگر فرد حساسیت زیادی به نیش پشه داشته باشد، ممکن است منطقه بزرگ تری از قرمزی و خارش را روی پوست خود داشته باشد.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:40 عصر     |     () نظر

 

 


برای بهبود ورم پاها، به طور منظم ورزش کنید که باعث بهبود گردش خون شوید. یکی از بهترین ورزش ها، شنا می باشد، زیرا هیچ گونه فشاری را بر پاها وارد نمی کند.

 


ورم پاها

برای درمان ورم پاها، باید اول علت ورم را مشخص کنید.

در مطلب قبلی علل ورم پا را برای شما گفتیم.

 

راه های درمان عبارتند از:

- پای خود را بالاتر از سطح قلب ببرید. هنگامی که خواب هستید، پای خود را بالا ببرید. به پشت دراز بکشید. پای خود را 30 سانتی متر بالا ببرید و 10 تا 15 دقیقه در همان حال بمانید.  این کار را 3 ت ا 4 بار در روز انجام دهید.

 

- هنگامی که نشسته اید، پای خود را با استفاده از یک بالش بالا بیاورید (در تصویر پایین).

 

- داروهای ضد التهاب نیز مفیدند.

 

- جوراب بپوشید. اندازه و سفتی جوراب ها باید بر اساس میزان ورم باشد. اگر ورم پا زیاد باشد، باید از پوشیدن جوراب های بسیار تنگ خودداری کنید.

 

- کفش مناسب و اندازه پایتان بپوشید.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:39 عصر     |     () نظر

 

 


تلخی دهان می تواند در اثر کشیدن سیگار، آسیب های وارده به سر، بینی و دهان، بیماری ها یا شرایطی باشد که با فرآیند درک مزه ها در دهان تداخل می کنند.

 


تلخی دهان

تلخی دهان را می توان با رفع علت آن مثل تهوع، برطرف کرد. ولی بعضی علل آن مثل مسمومیت شیمیایی، بیماری های خودایمنی و بیماری های عصبی جدی هستند، یا باعث ایجاد مشکلات طولانی مدتی در درک مزه ها می شوند.

 

عوامل شایعی که باعث تلخی دهان می شوند

- نفس کشیدن از راه دهان

- کم آبی بدن

- خشکی دهان

- بارداری

- کشیدن سیگار

 

بیماری هایی که باعث تلخی دهان می شوند

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:37 عصر     |     () نظر

 

انتقال فوق سریع اطلاعات به کمک پالس‌های نوری

مهندسان برق موفق شدند پالس‌های نوری کوتاه و قدرتمندی را  بتابانند. این امر گام مهمی در جهت رابط‌های نوری است که احتمالا جایگزین سیم‌های مسی انتقال‌دهنده اطلاعات میان تراشه‌های کامپیوتری امروزی خواهد شد. اخیرا مهندسان برق دانشگاه سن دیگو، اولین فشرده‌ساز پالس فوق کوچک و کم مصرف را روی یک تراشه سیلیکونی قرار دادند.

 

این مولد مینیاتوری پالس‌های کوتاه، یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه رابط‌های نوری قابل استفاده در کامپیوترها، مراکز داده، کاربردهای تصویربرداری و امثال آن را برطرف می‌کند. این رابط‌های نوری که فشرده سازی پالس کانال‌های داده‌ای کند را سرعت می‌بخشند، نرخ‌های انتقال اطلاعاتی بسیار بالاتری دارند و کمتر از سیم‌های مسی فعلی هم گرما تولید می‌کنند.

فشرده ساز پالس روشی اقتصادی‌تر برای برخی فناوری‌های تصویربرداری مانند طیف نگاری و تصویربرداری نوری است. از طیف نگاری در مطالعه لیزر و رفتار الکترون‌ها و از تصویربرداری نوری در تولید عکس‌های سه بعدی از بافت‌های زیستی استفاده می‌شود.

انتقال فوق سریع اطلاعات به کمک پالس‌های نوری

جای‌گزینی سیم‌های مسی با رابط‌های نوری علاوه بر افزایش نرخ تبادل اطلاعات، مصرف انرژی را هم که با افزایش گرما و سوییچ کردن و مخابره سیگنال‌های الکترونیک بیشتر می‌شود، کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:34 عصر     |     () نظر

امروز داشتم سایت یک مادر سوئدی را می دیدم . یکی از فعالیت هایی که این مادر با فرزندانش در خانه انجام داده بود توجه ام را جلب کرد. به همین دلیل بر آن شدم که این تجربه ی زیبا را دراختیار شما عزیزان قرار دهم . مسلما استفاده کردن از تجارب دیگران اندوخته های ذهنی ما را تقویت کرده و ناخواسته باعث می شود که هر  روز بهتر از دیروز بیاندیشیم.

این تجربه را از زبان تصویر ببینید و اگر برای این کار دلیل علمی خاصی دارید لطفا در قسمت نظرات وبلاگ درج نمایید .

یک آزمایش جالب برای تخم مرغ

ابتدا دو پیمانه نشاسته را با یک پیمانه آب مخلوط کنید . سپس ماده ی مایع به دست آمده را در یک کیسه پلاستیک بریزید و تخم مرغ را درون آن قرار دهید .

یک آزمایش جالب برای تخم مرغ
یک آزمایش جالب برای تخم مرغ

پلاستیک محتوی مایع نشاسته ای و تخم مرغ را بسته و برای اطمینان بیش تر در پلاستیک دیگر قرار دهید .

یک آزمایش جالب برای تخم مرغ

حال از ارتفاع بلندی این کیسه را به طرف زمین رها کنید . به نظر شما چه اتفاقی برای تخم مرغ می افتد ؟

یک آزمایش جالب برای تخم مرغ
یک آزمایش جالب برای تخم مرغ

همان طور که مشاهده می کنید هیچ اتفاقی برای تخم مرغ نیفتاده است و سالم در مایع نشاسته ای باقی مانده است .

یک آزمایش جالب برای تخم مرغ

دوباره همین آزمایش را با آب انجام دهید . به نظر شما برای تخم مرغ این بار چه اتفاقی می افتد ؟

یک آزمایش جالب برای تخم مرغ
یک آزمایش جالب برای تخم مرغ

تصویر گویای اتفاق رخ داده است .

انجام دادن این گونه آزمایش ها برای کودکان هفت تا هشت ساله فرصت تفکر و کنجکاوی زیادی را به دنبال دارد . اگر برای نشکستن تخم مرغ درون مایع نشاسته ای دلیل علمی خاصی دارید ، لطفا در قسمت نظرات درج نمایید .

 

منبع: پایگاه دانش آموزان بندر

اخذ: تبیان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:33 عصر     |     () نظر
تربیت اثر بخش 9

در قسمت خشم معلمگفتیم که بسیاری از احساسات و رفتارهای منفی دانش‌آموزان، مکانیسم‌های دفاعی آن ها برای مقابله با قدرت معلم است. علت این رفتارها و احساسات در روش‌های حل کشمکش غیرقابل پیش‌گیری بین خود دانش‌آموزان، و دانش‌آموزان با معلمین نهفته است.

 

در این مقاله ما یک روش جانشین برای حل کشمکش‌ها پیشنهاد می‌کنیم، روشی که معلمین می‌توانند با به کار بردن آن تغییرات مشخصی (و حتی اساسی) را در چگونگی پرداختن به کشمکش‌های دانش‌آموزان به وجود آورند، یعنی تغییراتی که به جای پرداختن به علائم، به ریشه مسأله می‌پردازد.

مراحل تازه حل مسائل می‌تواند در کلاس و مدرسه انقلابی به وجود آورد و راه‌های خلاقانه‌ای برای بهتر شدن کل پیشرفت تعلیم و تربیت به وجود آورد.

 

روش (3) روش بدون باخت حل کشمکش‌ها (حل مسأله)

موضع روش (3) در مقابل وضعیت کشمکش نیازها، این‌گونه است که افراد درگیر در کشمکش برای یافتن راه‌حلی که برای هر دو طرف قابل پذیرش باشد، به هم می‌پیوندند، راه‌حلی که لازمه‌اش باخت هیچ‌کس نیست. بیش‌تر معلمین که سال‌های متمادی از روش برد - باخت استفاده کرده‌اند، از نتایج این روش سوم، حیرت‌زده می‌شوند.

 

روش (3) کاملاً ساده است و کاربرد آن در روابط دیگر نیز وجود دارد. این روش گاهی با موفقیت کامل، اختلافات را حل می‌کند.

 

چگونگی به کار بردن حل مسأله در کلاس

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:30 عصر     |     () نظر

 

خشم معلم

حتماً برای شما، مانند همه مردم پیش آمده که خشمگین شوید. خشم شما با تعداد دانش‌آموز زیاد در کلاس و مدیریت آن و تدریس. واقعاً برایتان مشکل‌ساز می‌شود و فشارهای جسمی و روانی بر شما وارد می‌کند. وقتی خشم، قسمت احساسی «پیام من» را تشکیل می‌دهد، در دانش‌آموز چه اتفاقی می‌افتد:

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:27 عصر     |     () نظر

<      1   2   3   4   5      >