سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

 

راهنمای کاربردی هوشمند سازی مدارس

برای هوشمند سازی مدارس به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

امروزه یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش در تمامی کشورها هوشمند سازی مدارس می باشد، مدارس کشور ما نیز برای عصر اطلاعات آماده می شوند.

 

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که برای هوشمند سازی یک مدرسه از کجا باید شروع کرد؟ چه تجهیزات و چه  نرم افزارهایی مورد نیاز می باشد؟ از بین محصولات موجود در بازار کدام یک مناسب استفاده در مدارس می باشد؟

 

برای پاسخ به این سوالات با نگاهی ساده به تاریخچه آموزش و تکنولوژی های آموزشی به این نتیجه می رسیم که جریان آموزش در کلاس های درس، سه مرحله را سپری نموده است:

 

راهنمای کاربردی هوشمند سازی مدارس
 
مرحله 1: روش سنتی که از تخته سیاه و وایت برد برای نوشتن استفاده می شد.

مرحله 2: روش سنتی و روش مدرن به به صورت مجزا به کار گرفته می شد.

مرحله 3: ترکیب روش سنتی و روش مدرن با ظهور تکنولوژی برد هوشمند

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:24 عصر     |     () نظر

 

فرج

 

چنان‌که مى‌دانیم اشخاص جلیل القدر و مورد وثوق و اعتماد، در حکایات بسیار متواتر، تشرّف بسیارى را به فیض حضور انور حضرت مهدى علیه السّلام نقل نموده‌اند که با سندهاى معتبر، در کتاب‌هاى مشهور ثبت و ضبط است.

از طرفی در توقیع صادر به نام جناب على بن محمد سمرى اعلام شده است که: «مَنْ یَدَّعِی الْمَشاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْیانی وَ الْصَّیْحَةِ وَ هُوَ کَذّابٌ مُفْتَر ...؛ هر کس پیش از خروج سفیانى، و صیحه آسمانى ادعاى مشاهده نماید، کذّاب و مفترى است.» برای جمع بین این دو موضوع، در محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی می‌نشینیم تا وجه جمع بین این دو را از زبان ایشان بشنویم.

 

آغازی بر یک پایان

اولاً این توقیع، اعلام پایان یافتن غیبت صغرى و شروع غیبت کبرى است که در آن به جناب على ‌بن‌محمد سمرى رضوان‌الله علیه امر شده است که به احدى وصیت ننماید که بعد از او قائم مقام او و نایب خاص باشد.

و نیز اعلام صریح بطلان ادعاى افرادى است که در غیبت کبرى، ادعاى نیابت و سفارت خاصه و وساطت بین امام علیه السّلام و مردم مى‌نمایند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:20 عصر     |     () نظر

 

امام زمان


آنچه بیش از هر چیزی در این روزها احساس می‌شود، تفاوتی است که در حال و هوای شیعیان و دوستداران آن پدر مهربان و آن امام خوبان دیده می‌شود.


هر کس به شکلی به پیشگاه آن امام همام عرض ادب می‌کند و برای شادی قلب نازنینشان عملی که امید دارند آن حضرت را خشنود سازد انجام می‌دهد.

مهدی(عج)، زیباترینِ عالمیان است و او را همچون طاووس بهشتیان(1) خوانده‌اند، و برای همه‌ی منتظران خود دلربایی می‌کند.

امامی است که با آمدن او زمین پس از فراگیر شدن ظلم و جور در آن، به دست با کفایت آن حضرت مالامال از عدل و داد و شادی و سرور می‌شود.

نیمه شعبان فرصتی است که هر یک از ما خود را به وظایفمان نسبت به حضرتش متذکّر شویم. از خود بپرسیم در برابر ولی نعمتمان چه وظیفه هایی داریم و آیا نسبت به آن وظائف، پایبندی داشته ایم یا نه؟!

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:19 عصر     |     () نظر

به بچه هایتان لباس روشن بپوشانید

به بچه هایتان لباس روشن بپوشانید

یکی از مهم ترین مسایلی که همیشه به والدین در مورد لباس بچه های مهدکودکی شان توصیه می کنیم این است که حتما لباس هایی با رنگ روشن برای آنها انتخاب کنند... یکی از مهم ترین مسایلی که همیشه به والدین در مورد لباس بچه های مهدکودکی شان توصیه می کنیم این است که حتما لباس هایی با رنگ روشن برای آنها انتخاب کنند. لباس های روشن می توانند آلودگی را به سرعت نشان دهند و به همین دلیل اصرار ما تا حد امکان بر استفاده از روپوش های کتان به رنگ سفید است. کتان ها، از یک طرف مصنوعی نیستند و به همین دلیل باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت های پوستی در بچه ها نمی شوند و از طرف دیگر، رنگ سفید آن مانند سایر لباس های رنگی با عرق بچه ها ترکیب نمی شود و این امر هم می تواند از ایجاد حساسیت های پوستی پیشگیری کند. آلودگی روی لباس های روشن به سرعت دیده می شوند و مادران با مشاهده آنها و شستن لباس بچه ها، جلوی تجمع میکروبی و ابتلا به عفونت های پوستی در فرزند خود و سایر بچه ها را با این کار می گیرند. آلودگی های انگلی هم می توانند بچه های مهدکودکی را تهدید کنند. این آلودگی ها از طریق تماس دست و دهان بچه ها با یکدیگر به آنها منتقل می شوند. به همین دلیل بهتر است والدین برای فرزندان خود، لیوان و دستمال کاغذی های شخصی تهیه کنند و در کیفشان بگذارند و به آنها یاد بدهند همیشه از لوازم شخصی خود در مهدکودک استفاده کنند و پیش از خوردن خوراکی های مختلف، حتما دستشان را با آب و صابون بشویند. انتقال شپش هم یکی دیگر از مشکل های برخی از بچه هایی است که ساعت هایی از روز را در مهدکودک به سر می برند. از مساله وجود شپش در مهدهای کودک نمی توان به سادگی گذشت و حتی ممکن است بچه هایی که خیلی تمیز هستند هم درگیر شپش بشوند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:16 عصر     |     () نظر

میکروبهای مسواک

تحقیقات نشان می دهد که یک مسواک بدون درپوش می تواند بیش از 100 میلیون باکتری را در خود جای دهد. اما نگران نباشید. به هر حال دهان ما نیز چندان استریل و عاری از میکرب نیست. صدها میکروارگانیسم در دهان ما هر روز وجود دارد و این مشکل چندان بزرگی نیست. در واقع می توان گفت که مشکل زمانی جدی می شود که تعادل این باکتری ها در دهان به هم می خورد. بهتر است بدانیم که پلاک ها یا همان جرم های روی دندان، باکتری ها هستند و بنابر این با هر مرتبه مسواک زدن این باکتری ها به مسواک منتقل می شود. سوالی که در این رابطه مطرح می شود این است که آیا ممکن است در نتیجه مسواک های آلوده بیمار شد؟ پاسخ چندان روشن نیست، فارغ از این حقیقت که چه تعداد باکتری در دهان ما زندگی می کنند و یا از طریق دهان به مسواک منتقل می شوند باید گفت که دفاع بدن در مقابل این باکتری ها به قدری هست که دچار عفونت ناشی از میکرب های روی مسواک نشوید. خوشبختانه باید گفت که بدن به طور خودکار علیه این باکتری ها مبارزه می کند ، بدون آنکه علامتی از ناراحتی مشخص شود. به همین دلیل ما به درستی خبر از شواهد میکربی روی مسواکی که در دستشویی یا هر جای دیگر قرار می دهیم نیستیم . با این حال بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا از بروز همان مشکلات نادر که در نتیجه آلودگی مسواک است نیز مصون بمانیم.

منبع :مجله پزشکی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:15 عصر     |     () نظر

خواص سیب

سیب Apple نام علمی Nigella Sativa گیاه شناسی درخت سیب در بیشتر نقاط دنیا پرورش داده می شود و سیب میوه ایست که می توان گفت در هر جای دنیا وجود دارد و همه مردم دنیا آنرا می شناسند. در کشور عزیز ما ایران این درخت بصورت وحشی در جنگل های شمال وجود دارد در لاهیجان و رودسر آنرا آسیب ، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می گویند . سیب انواع مختلف دارد . انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت و برد می باشد . سیب نوع ترش و شیرین دارد . خواص داروئی: 1)سیب یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و بعلت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد 2)سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد . بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود .سیب را می توان پخت و برای آنهایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتما ازظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید زیرا
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:14 عصر     |     () نظر

 

آیا تا حالا این میوه‌ های شگفت‌ انگیز را دیدید؟

آیا تا حالا این میوه‌ های شگفت‌ انگیز را دیدید؟

میوه‌ های عجیب و غریب، بیشتر در نواحی گرمسیری رشد می ‌کنند. میوه‌ هایی با‌ اشکال و طعم‌ های متفاوت با آن چه که ما تا به امروز می‌ شناختیم. کشورهایی مانند؛ تایلند، مالزی، فلیپین، تاهیتی، هنگ کنگ، سنگاپور، ویتنام، آفریقای جنوبی.... میزبانان اولیه این میوه‌ ها هستند. میوه‌ هایی با شکل و شمایل عجیب، بوهای بد و تند، طعم‌ های تلخ و گزنده و قیمت‌ های بسیار بالا دارای فواید بسیار برای انسان و حیوانات هستند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:13 عصر     |     () نظر

چرا کودک شما گریه می کند؟

چرا کودک شما گریه می کند؟

وقتی نوزاد شما گریه می کند در واقع می گوید «مامان من چیزی لازم دارم، کمکم کن.» پی بردن به دلیل واقعی گریه نوزاد کار چندان آسانی نیست و این گریه ممکن است برای شما نگران کننده باشد و از خودتان بپرسید: «حالا از کجا بفهمم مشکلش چیه؟... گریه تنها راهی است که نوزاد شما می تواند به شما بفهماند به چیزی نیاز دارد و به وسیله آن با شما ارتباط برقرار کند. اگر نوزاد گریه می کند نیاز به کمک والدین دارد. در این حالت مطمئن باشید که پاسخ به او و در آغوش گرفتنش او را لوس نمی کند. تنها راه ارتباط نوزادان زبان گریه است، آنها نمی توانند حرف بزنند پس با گریه به ما می فهمانند که از چیزی ناراحت هستند یا نیاز خاصی دارند. وقتی نوزاد شما گریه می کند در واقع می گوید «مامان من چیزی لازم دارم، کمکم کن.» پی بردن به دلیل واقعی گریه نوزاد کار چندان آسانی نیست و این گریه ممکن است برای شما نگران کننده باشد و از خودتان بپرسید: «حالا از کجا بفهمم مشکلش چیه؟» شاید در ابتدا فهمیدن علت گریه نوزادتان کمی سخت باشد اما تجربه ثابت کرده به مرور شما زبان او را خواهید آموخت و به راحتی گریه هایش را رمزگشایی خواهید کرد. اما علت های زیر هم به شما کمک می کند تا زود تر تنها زبان ارتباطی با نوزادتان را درک کنید.
? گرسنه ام
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:9 عصر     |     () نظر

سالم بمانید

اگر روی کاغذ و در دو ستون سختی ها و فواید عادات غذایی صحیح را بنویسید، با مقایسه فواید و سختی های این کار به ارزش تلاش های تان پی خواهید برد و همین انگیزه ای قوی خواهد بود که عادات ناصحیح غذایی را ترک کنید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که باور دارند باید درست الگوهای صحیح تغذیه ای را رعایت کنند ولی در مقابل وسوسه ی هله هوله ها نمی توانند مقاومت کنند؟ تغییر عادت های زندگی کار دشواری است و آنچه مسلم است، این است که هر تغییر عادتی به یک برنامه ریزی دقیق ذهنی و عملی نیاز دارد تا رفتاری که مدت هاست در وجود یک شخص تثبیت شده تغییر کند. اگر برای تغییر یک رفتار بد انگیزه کافی نداشته باشید و تصمیم به تغییر آن بگیرید، موفق نخواهید شد. کارشناسان عقیده دارند
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:7 عصر     |     () نظر

باید بدانید که با ایجاد تغییراتی در عادت‌های غذایی‌تان می‌توانید مشکل را حل کنید. در واقع شب باید بیشتر حواستان به غذاهایی که می‌خورید باشد. قانون شماره‌ی یک: شام سرشار از کربوهیدرات و کم پروتئین میل کنید کربوهیدرات‌ها و پروتئین نقش مهمی در سنتز برخی از نروترانسمتورهای مغز دارند و به این ترتیب باعث خوابی راحت و یا برعکس بی خوابی می‌شوند. توصیه می‌کنیم مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات با شاخص گلیسمی پایین میل کنید. یعنی کربوهیدرات‌هایی که به آرامی جذب می‌شوند مثل نان کامل (سبوس دار)، غلات کامل (برنج قهوه‌ای)، پاستا، میوه های تازه و غیره. امگا 3 ها تأثیر خوبی روی عملکرد مغز می‌گذارند و برای همین خوابی خوب و راحت به شما هدیه می‌دهند برعکس توصیه می‌کنیم از مصرف کربوهیدرات‌هایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند بپرهیزید مثل نان سفید، برنج سفید، سیب زمینی، شیرینی‌جات صنعتی، شکلات‌های خامه‌ای، قند، عسل و غیره. متخصصان توصیه می‌کنند برای داشتن خواب راحت لازم است که مصرف پروتئین را نیز کاهش دهید. بهتر است مواد غذایی سرشار از پروتئین مثل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و غیره را برای ناهار میل کنید.

اخذ: مشهد سلامت


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 91/4/17:: 11:5 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5      >