سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشم، خردها را تباه و از درستی دور می کند . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

گوهر بیست و یکم:

قالَ امیرالمؤمنین علیه‏السلام : «مَن دَخَلَه أَلعُجُب هَلَکَ».

امیرالمؤمنین علیه‏السلام: «هرکس که گرفتار خودبینى گردد، هلاک خواهد شد».

 میوه چون خود را به جوى آب دید              ز اشتیاق خویش برعکسش پرید

 تا پرید از شاخسار دمنِ دار             غرقه شد در آب و سیّالى مزار

 مى‏برد سوى عدم جویش به آب              این هلاک آن که خود بیند به خواب

 خوابِ خودبینى مبین اى هوشیار              خواب مرگ است این فراپیش مزار

 چون که خود، بینى، نبینى دوست را             پیله را بشکن برافکن پوست را

 سنگ پایى پیش پاى خود گذاشت             هرکه خط کبر را بر دل نگاشت

 زهر مرگ است این نه داروى شفا              جام در دست این نه درمان و دوا

 دیده خودبین نبیند غیر را             خود نبیند هرکه بیند غیر را

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:35 صبح     |     () نظر

گوهر یازدهم:

قالَ امیرالمؤمنین علیه‏السلام : «إِنَّکُمْ لَنْ تَسعَوا النّاسَ بِأمْوالِکُمْ، فسعوهم بِعَلاقَةِ الْوَجهِ و حُسنِ اللقاء».

امیرالمؤمنین علیه‏السلام: شما هرگز نمى‏توانید مردم را بوسیله ثروت و مالى که در دست دارید، به خود متوجه سازید، پس آنان را بوسیله اخلاق و روش صحیح به خود نزدیک کنید.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:32 صبح     |     () نظر

چهل گوهر

مجموعه چهل حدیث از روایات نقل شده توسط حضرت عبدالعظیم حسنی رحمة الله

به نام خدا و با سلام

این چهل گوهر جزو احادیثی است که حضرت عبد العظیم حسنی که درود خدا بر او باد از امامان نقل کرده است. امیدوارم بخوانید و انشا الله استفاده کنید.(1)

حرم حضرت عبدالعظیم

گوهر اول:


ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:29 صبح     |     () نظر

 

خواب

«خواب راحت»

 

هر پدر و مادری آرزو دارد کودکانش خوابی همراه با آرامش و شادی داشته باشند تا روزی با نشاط آغاز نمایند اگر خوب دقت کنیم خواب واقعاً بخشی از زندگی ماست. بله خواب واقعاً بخش بسیار مهمی از زندگی من و شماست. شاید در عمرمان یک سوم تا یک چهارم آن به خواب بگذرد.

اما به هنگام خواب، این روح و جان را باید به جانان سپرد تا در خواب از آن خدای بزرگ هم بیاموزد و هم با یاد او بیاساید. خواب آرام در تنهایی یافت نمی شود پس حقیقتاً خواب راحت با یاد خدا ضامن خوشبختی روزانه ی ماست بنابراین قبل از خواب می خوانیم:

1- سوره توحید (3 مرتبه)

2- آیت الکرسی (1 مرتبه)

3- تسبیح حضرت زهرا علیها السلام

خوابی سرشار از بیدار دلی برایتان آرزو داریم. اخذ: تبیان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:26 صبح     |     () نظر

توصیه قرآن به مادران باردار

مریم

دوران بارداری با همه فراز و فرودی که دارد، شیرین ترین و خاطره انگیزترین دوران زندگی مادر و در عین حال سرنوشت سازترین دوران حیات جنین به شمار می رود.

 

رژیم غذایى مناسب برای بانوان در طول حاملگى و دوران پس از آن (زایمان و شیردهی) باتوجه به تغییرات جسمانى فراوانی که در سیستم‌هاى بدنى آنان شکل می گیرد، در سلامتی و تکامل جنین و حتی نسلهای پس از آن، نقشی بسزا ایفا می کند.

افزون بر تاکید فراوان دانش پزشکی بر اهمیت تغذیه صحیح مادران در این دوران حساس، دین و شریعت نیز نسبت به این مساله ساکت نبوده بلکه مراقبت ها و دستورالعملهای خاصی را تجویز نموده است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:23 صبح     |     () نظر

چگونه استغفار کنیم؟

 


 

با استغفار، خود را معطر کنید تا بوی بد گناه شما را رسوا نکند، یک انسان گناهکار، بدبو است و قیامت بوی بد عدّه‌ای ظهور می‌کند. آنها که معطرند و خوشبو هم برای خود راحتی آفریده‌اند هم برای دیگران.

 


 

جوادی آملی

کلامی از علامه جوادی آملی

 

 

رجب ماه رحمت و استغفار از محضر حی داور است . برای آنکه شیوه طلب و آمرزش را بدانیم توجه شما عزیزان را به رهنمود های حضرت آیت الله جوادی آملی(دامت برکاته) جلب می نماییم .

 

استغفار برطرف کننده بوی بد گناه

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:21 صبح     |     () نظر

فواید توبه و دعا برای تعجیل درفرج

ارتباط دعا

اگر همه بندگان خدا اهل توبه نباشند؛ ولیکن بعضى از مؤمنین به تنهایى ــ که از اهل اخلاص و مودّت حقیقی مى‌باشند ــ علاوه بر دعا و توبه براى خود؛ برای دیگران نیز توبه انجام دهد، و دعا و طلب مغفرت از براى همه مؤمنین نماید، چنین دعا و توبه‌اى چند فایده دارد:

1- اگر چنین دعا و توبه‌اى موجب تعجیل در زمان فرج نشود که یک مرتبه وقت آن سر آمده و فرج واقع شود، در این صورت امید است که این نوع دعا و توبه وسیله تخفیف در طول زمان تأخیر شود، که اگر مثلا دوران آن صد سال بود؛ چند سالش کم شود.

2- هرگاه بعضى از دوستان از براى همه برادران دینى ــ از احیاء و اموات آنها ــ از گناهى که سبب تأخیر فرج شده است، توبه و طلب مغفرت نمودند، و با این حال دعا کردند، به مقتضاى آنچه خداوند وعده اجابت دعا به هر یک از بندگان ــ خصوصاً دعاى در حقّ غیر ــ فرموده، پس امید است که در اثر استجابت این دعا همه مؤمنین از براى توبه و دعا در امر فرج توفیق یابند، خصوصاً اگر در دعایش بر این وجه قید نماید که از خداوند طلب کند: آنچه وسیله تعجیل در فرج است میسّر و فراهم نماید .

پس توبه و دعای عموم مؤمنین یک وسیله فرج است، که این وسیله به مستجاب شدن دعاهاى او فراهم خواهد شد، و آنها هم موفّق به این دعا و توبه خواهند گردید.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:19 صبح     |     () نظر


 

 

جامعه‌ای که تحت تأثیر انواع شوخی‌ها و دلقک‌‌بازی‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده قرار گرفت دیگر برای حرف‌های جدّی و سرنوشت‌ساز ارزشی قائل نیست. چنین جامعه‌ای، جامعه‌ای نیست که نسبت به سخن حکیمان گوش شنوایی برایش مانده باشد، چون زمینه تفکر از بین رفته است و در بی‌محتوایی، همه‌چیز به مسخره گرفته می‌شود.

 


 

 

 

خنده

از جمله نکاتی که فوق‌العاده در اصلاح نفس مؤثر می‌باشد تعادل و مدیریت شادی‌هاست، تا از یک طرف روانِ انسان گرفتار افسردگی و غمزدگی نگردد و از طرف دیگر روحیه خوشگذرانی و بذله‌گویی آنچنان در جانب افراط نیفتد که انسان از وقار و حکمت خارج گردد.

مسلم انسانی که نتواند غمزدگی خود را کنترل کند، غم‌های وَهمیْ آرام‌آرام تمام روح و روان او را به تصرف خود در می‌آورد. چنین انسانی در زندگی خود از اراده‌های نقش‌آفرین محروم می‌گردد و به انسانی ناامید مبدل می‌شود، زیرا ریشه غم‌های وَهمی را که عدم توکل به خدا و کبر و خودبزرگ‌بینی است، نشناخته و در نتیجه از نشاط طبیعی و متعادل که در قلب و روان هر انسانِ مؤمنی جاری است محروم می‌گردد، همان نشاطی که خداوند در وصف آن می‌فرماید:

«أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ »[1]  آگاه باشید که اولیاءالهی را نه بیمى است و نه اندوهی.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/24:: 8:14 صبح     |     () نظر
باهوش ترین فرد که در یک سالگی توانست بنویسد!!!
باهوش ترین فرد که در یک سالگی توانست بنویسد!!!
از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین ?? تا ??? است، فردی که ضریب هوشی ??? داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:42 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >