سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دانش، دین است، پس نیک بنگریدکه از چه کسی دین خود را می گیرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه
چرا دکمه خانمها برعکس آقایان سمت چپ است؟
چرا دکمه خانمها برعکس آقایان سمت چپ است؟
چون بیشتر مردم با دست راست کار می کنند به همین سبب دکمه های لباس را سمت راست میدوزند تا افرادی که به اصطلاح راست دست هستند به آسانی بتوانند دکمه های لباس خود را باز کرده یا ببندند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:41 عصر     |     () نظر
10 رئیس جمهور زن جهان ( +عکس )
10 رئیس جمهور زن جهان ( +عکس )
با پایان یافتن انتخابات دور دوم ریاست جمهوری برزیل و پیروزی «دیلما روسف» اکنون ?? زن به عنوان رییس جمهور، قدرت را در کشورهای مختلف جهان در دست دارند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:40 عصر     |     () نظر
رابطه بین داشتن صورتی زیبا و موفقیت در زندگی
رابطه بین داشتن صورتی زیبا و موفقیت در زندگی
چه رابطه ای بین زیبایی و موفقیت افراد جامعه وجود دارد؟ آیا واقعا زیبایی می‌تواند به رشد و موفقیت اجتماعی یک فرد کمک کند و در نهایت به خوشبختی او بینجامد؟ پاسخ این پرسش در تازه ترین تحقیق دانشگاه تگزاس آمریکا آمده است.
 
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:38 عصر     |     () نظر
تحقیقات نشان می‌دهد مردان چشم قهوه‌ای دارای خصوصیاتی در صورتشان هستند که آن‌ها را خشن‌تر از دیگران نشان می‌دهد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان چشم قهوه‌ای دارای خصوصیاتی در چهره خودشان هستند که آن‌ها را نسبت به مردان چشم آبی خشن‌تر و سلطه‌گرتر نشان می‌دهد. دانشمندان کشور چکوسلاواکی از یک گروه ?? نفره خواستند تا به تصاویر ?? صورت شامل ?? مرد و ?? زن بنگرند و میزان خشونت آن‌ها را تخمین بزنند. سپس آن‌ها این صورت‌ها را با کمک فوتوشاپ تغییر داده و صورت چشم‌آبی‌ها را با چشم‌ قهوه‌ای‌ها جابه جا کردند. سپس گروه دیگری این تصاویر را از لحاظ خشونت رده بندی کردند. در هر دو مورد نتایج به دست آمده تقریبا یکسان بود. تصاویر چشم‌ قهوه‌ای‌ها در هر دو گروه جدی‌تر و سلطه‌گر‌تر نسبت به چشم‌آبی‌ها رده بندی شد، حتی اگر رنگ چشمان آن‌ها تغییر می‌کرد. این حالت در صورت زنان برقرار نبود و به همین دلیل دانشمندان معتقدند شکل صورت مردان چشم قهوه ای به شکلی است که آن‌ها را خشن‌تر نشان می‌دهد . کارل کلیسنر از دانشگاه چارلز در این باره گفت: به طور متوسط مردان چشم قهوه ای دارای چانه‌ها و دهان پهن‌تر هستند، بینی بزرگ‌تری دارند و فاصله بین ابروها و چشمان آن‌ها از هم بیش‌تر است. نکته رمزآلود این است که چرا رنگ چشمان می‌تواند باعث بروز این خصوصیت در صورت یک فرد شود. روانشناس جونیز بندیکت از دانشگاه آبردین در اسکاتلند در این باره گفت: این یافته بسیار شگفت انگیز است. محققان معتقدند بین ? هزار تا ?? هزار سال پیش افراد چشم آبی وجود نداشتند و در نتیجه یک جهش ژنتیکی انسان‌های با چشم آبی رنگ به دنیا آمدند. در حال حاضر نزدیک به ? ژن وجود دارند که در تعیین رنگ چشم یک فرد تاثیر گذار هستند. یکی از حدس‌های دانشمندان این است که شاید همان ژن‌ها که روی رنگ چشم تاثیر گذارند می‌توانند خصوصیات دیگر چهره را هم تعیین کنند. شاید توضیح دیگر این باشد که پسران با رنگ چشمان متفاوت رفتارهای متفاوتی را از جامعه می‌بینند که این رفتارها می‌تواند تاثیرات ماندگاری روی آن‌ها داشته باشد. شیوه برخورد اجتماعی با یک فرد می‌تواند تعادل هورمونی او را تغییر دهد که این موضوع نیز به نوبه خود روی شکل ظاهری یک فرد تاثیر زیادی دارد.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:37 عصر     |     () نظر
خواص آلبالو و گیلاس
آلبالو
آلبالو سرد و خشک است و برای کسانی که طبع گرم دارند مفید است.تشنگی را برطرف می سازد و غلظت خون را از بین می برد و دافع صفرا است. مقوی معده و از بین برنده التهاب است. اگر آب یا مربای آن را با یک دهم رازیانه مخلوط کنید برای دفع سنگ مثانه و سوزش مجاری ادراری بسیار سودمند است.

گیلاس
گیلاس طبیعتی سرد دارد و دارای ویتامین های A,B1,B2,C و مواردی چون کبالت منگنز،مس،قند،پروتئین،چربی،روی،ید،کلسیم،فسفر،پتاسیم،سدیم و اسید های آلی می باشد. دارای مقدار زیادی سلولز است که موجب زیاد شدن حجم مدفوع می گردد. سموم بدن را دفع می کند و خون را تصفیه می کند. املاح مورد نیاز بدن را تامین می نماید و دستگاه گوارش را منظم می سازد.

محرک قوه باء می باشد و زخم های داخلی را التیام می بخشد. مسکن اعصاب و ادرارآور است. برای مبتلایان به ورم مفاصل ،روماتیسم،نقرس،سنگ کلیه و صفرا وسنگ مثانه مفید است. اگر قصد لاغر شدن دارید بهتر است گیلاس را قبل از غذا میل نمایید،زیرا جلوی اشتها را می گیرد . گیلاس رنگ چهره را باز وشاداب می کند و به زیبایی شما می افزاید.

سرفه را از بین می برد.دم گیلاس در درمان بیماری های کلیوی و مثانه مفید است . برای این کار شما می توانید دمگیلاس را بخیسانید و بعد آن را بجوشانید که این جوشانده برای امراض بسیار مفید می باشد.خوردن گیلاس پس از غذا ایجاد کرم معده می کند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:36 عصر     |     () نظر
نان سنگک غنی‌ترین منبع فیبر در بین نان‌ها
به گزارش مشرق به نقل از فارس، ابراهیم صالحی ظهر امروز در حاشیه کارگروه بهداشت و سلامت مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: بهترین راه برای اطمینان یافتن از حفظ تعادل و تنوع در برنامه غذایی استفاده از چهار گروه اصلی غذایی است.
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:35 عصر     |     () نظر
بسیاری از افراد با شنیدن برخی مزایایی نمک دریایی نسبت به نمک معمولی تمایل پیدا کرده‌اند از این نمک بیش از پیش در تهیه غذاهایشان استفاده کنند با این امید که به ارتقای سلامتی‌اشان کمک کنند. برخی مزایای نمک دریایی نسبت به نمک معمولی عبارتند از: • نمک معمولی از درون معادن یا دریاها استخراج می‌شود و سپس با انجام فرآیندهای صنعتی، ناخالصی‌های آن گرفته می‌شود در حالی که، نمک دریایی از تبخیر آب دریا حاصل می‌شود. • نمک دریایی نسبت به نمک معمولی دارای مواد معدنی بیشتری بوده از این رو سالمتر از نمک معمولی است. • تنوع استفاده از نمک معمولی بیشتر از نمک دریایی است. • نمک دریایی در خود دارای مواد معدنی طبیعی است در حالی که به نمک معمولی ید و دیگر مواد افزودنی شیمیایی مانند یلیکوآلومینات سدیم، فسفات کلسیم، کربنات منیزیم اضافه می‌شود. • نمک دریایی، به خاطر خواص مفید بیشتر آن نسبت به نمک معمولی، برخلاف قیمت بالایی که دارد تعداد خریداران آن هر روز بیشتر می‌شود. • نمک دریایی نسبت به نمک معمولی، طعم بهتری دارد. • بسیاری، نمک دریایی را نمک زنده و نمک معمولی را نمک مرده تلقی می‌کنند. لازم به ذکر است از نمک دریایی نیز باید به اندازه نمک معمولی، ‌یعنی به مقدار 4 - 3 گرم در روز استفاده کنید، ‌زیرا زیاده‌روی در مصرف این نمک نیز بیماری‌های قلبی و سکته را به همراه خواهد داشت و طول عمر فرد را پایین خواهد آورد. جالب است بدانید مطالعات نشان داده‌است که استفاده از رژیم‌های غذایی که نمک فراوانی در آن‌ها وجود دارد احتمال پوکی استخوان را به مراتب افزایش می‌دهد. بنابراین استفاده از نمک دریایی در حجم نامتعارف به افرادی که دارای فشارخون بالا هستند و نیز زنان باردار توصیه نمی‌شود

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:34 عصر     |     () نظر
ازدواج یکی از ستارگان هالیوودی با مانکن اسرائیلی
لئوناردو دیکاپریو بازیگر معروف هالیود به منظور ساخت خانه در جنوب اسراییل به تل آویو سفر رفته است.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه " اسراییل هایوم" درگزارشی اعلام کرد:"دیکاپریو ?? ساله تصمیم دارد پس از ازدواج با "باررافائیلی"  25 ساله  یکی از مشهورترین مانکن اسراییلی است ،در جنوب این کشور (اشغالی) خانه ای را احداث کند".

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:33 عصر     |     () نظر
 
هنرپیشه مشهور : فقط باحجاب بازی می‌کنم + عکس
حنان ترک بازیگر هنرپیشه زن مصری اعلام کرد می‌خواهد راه صحیح هنرپیشگی را از علمای دینی بیاموزد.

حنان ترک هنرپیشه زن عرب که بعد از چند سال به عرصه بازیگری بازگشته است در این خصوص گفت: می‌خواهد در مشورت با علمای دینی رابطه صحیح هنرپیشگی و دستورات دین را بفهمد.

بنابراین گزارش وی که مدتی قبل با ابراز پشیمانی از گذشته خود به حجاب روی آورد اکنون با ابراز خوشحالی از بازگشت به کار هنرپیشگی می‌گوید صحنه‌هایی را که منافی حجاب وی باشد بازی نمی‌کند.

گفتنی است حنان ترک حتی پولی را که از راه بازیگری بدست آورده بود استفاده نکرد و از همسرش هم به این دلیل که با حجاب او مخالف بود جداشد.

کارگردان سریال جدید حنان ترک هم با تاکید بر اینکه در این سریال تمام هنرپیشگان زن محجبه هستند درباره سینمای ایران می‌گوید : سینمای ایران حتی به اسکار هم راه یافته است در حالیکه همه بازیگران زن آن کاملا محجبه هستند.

بیشتر فیلم‌های عربی بویژه در مصر با صحنه های نامناسبی همراه هستند

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:31 عصر     |     () نظر
دشمنان زندگی زناشویی از دید روانشناسان
دشمنان زندگی زناشویی از دید روانشناسان
• 1. تماشای تلویزیون
تلویزیون قاتل
عشق است. در این مورد هیچ شکی نداشته باشید! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوی تلویزیون را ممنوع کنید. هر شب غذا خوردن جلوی تلویزیون به همراه گویندگان نمی‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوی تلویزیون به تماشای فیلم مشغول بوده‌اید که وقتی به رختخواب می‌روید‌، حتی دیگر وقت ندارید با هم حرف بزنید و از حال یکدیگر باخبر شوید.
 
 
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/3/22:: 6:30 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >