سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از سخنان آن حضرت است ، چون کسى از او پرسید : « رفتن ما به شام به قضا و قدر خدا بود ؟ » پس از گفتار دراز ، و این گزیده آن است : ] واى بر تو شاید قضاء لازم و قدر حتم را گمان کرده‏اى ، اگر چنین باشد پاداش و کیفر باطل بود ، و نوید و تهدید عاطل . خداى سبحان بندگان خود را امر فرمود و در آنچه بدان مأمورند داراى اختیارند ، و نهى نمود تا بترسند و دست باز دارند . آنچه تکلیف کرد آسان است نه دشوار و پاداش او بر کردار اندک ، بسیار . نافرمانیش نکنند از آنکه بر او چیرند ، و فرمانش نبرند از آن رو که ناگزیرند . پیامبران را به بازیچه نفرستاد ، و کتاب را براى بندگان بیهوده نازل نفرمود و آسمان‏ها و زمین و آنچه میان این دو است به باطل خلق ننمود . « این گمان کسانى است که کافر شدند . واى بر آنان که کافر شدند از آتش . » [نهج البلاغه]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

عجله کار شیطونه!!!

نماز

انسان عجول است.انسان خواسته های زیادی دارد و با عجله در جست و جوی آرزوهایش است و همیشه برای برآورده شدن آرزوهایش به درگاه خدا دعا می کند. اما همه نمی دانند که آرزوهایشان چقدر برایشان خوب یا بد است، و برای همین همیشه عجله می کند.

امام صادق (ع) می فرمایند:«راه نجات و نابودی خودت را بشناس. مبادا چیزی از خدا بخواهی که نابودی تو در آن است؛ در حالی که فکر می کنی نجات تو در آن است.

خداوند متعال می فرماید: و انسان همانند خوبی خواستنش، بدی را می خواهد و انسان عجول است.»

 

 

اخذ: بخش کودک تبیان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 12:9 عصر     |     () نظر

برای رسیدن به آرزوها

آرزو

حتما از بزرگ ترها شنیدید که می گن عجله نکن، صبر کن ، عجله کار شیطونه تا حالا فکر کردید که چرا این حرف رو می زنند؟ حتما می گید مگه می شه صبر کرد من همین حالا می خوام این کار رو انجام بدم یا همین حالا باید به خواسته ام برسم. آدم ها خواسته های زیادی دارند و با عجله دنبال رسیدن به آرزوهایشان هستند و گاهی مرتب دعا می کنند.

آرزو

امام صادق (ع) می فرمایند:«راه نجات و نابودی خودت را بشناس. مبادا چیزی از خدا بخواهی که برای تو بد باشد؛ در حالی که گمان می کنی خوبی تو در آن است.

 

 

  

 

  

 

اخذ از:بخش کودک و نوجوان تبیان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 12:6 عصر     |     () نظر

  

 

کودک

خدا زیباست و زیبایی‏ها را دوست دارد.

از سخنان حضرت محمد (ص)

زیبایی

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 12:0 عصر     |     () نظر

دوست نماز

نماز

پیامبر گرامی ، بنده ی خوب خدا، چه خوب خدای مهربانی را عبادت می کرد. خیلی نیایش می کرد، نماز را خیلی دوست داشت. صدایش وقت نماز، دل را نوازش می کرد. وقت نماز قشنگ ترین لباسش تنش بود. باغچه پیرهنش پر از شکوفه های عطر بود. دست ها را بالا می برد،«الله اکبر» می گفت. توی چشمهایش هزار گل ستاره می شکفت.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 12:0 عصر     |     () نظر

سلولهای بنیادی ،اکسیر زندگی

 

درطول تاریخ بشر ، همیشه این دغدغه وجود داشته است که کیفیت زندگی برای کسانی که از بیماری ها ی مختلف رنج می برند به بالاترین حد برسد، سلول های بنیادی انقلاب وتحولی شگرف در علوم پزشکی ایجاد کرده است .

 

 

سلول های بنیادی ،اکسیر زندگی

انقلاب جدید علم پزشکی ، شناسایی و جداسازی سلول های با کیفیت است،سلول هایی که توانایی تبدیل و تمایز به انواع مختلف سلول‌های دیگر را دارند و از آنها می‌توان در تولید سلول‌ها و نهایتاً بافت‌های مختلف دیگر استفاده کرد.به دلیل توانایی منحصر به فرد سلولهای بنیادی، این سلولها امروزه از مباحث جذاب در زیست شناسی و علوم درمانی می باشند. تصور کنید که این سلولها بتوانند حافظه بیمار مبتلا به آلزایمر را به وی برگردانند،پوستی را که در اثر سانحه آسیب دیده جایگزین کنند یا بیمار معلولی را قادر به راه رفتن دوباره کنند!

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:55 صبح     |     () نظر

لمس دنیای بیرون با فناوری

 

چند ماه قبل سرویس جدیدی بر روی بعضی از موبایل‌ها و تبلت‌ها با نام Augmented Reality قرار گرفت. فناوری AR این امکان را به ابزارها می‌دهد تا اسم تمامی مکان‌ها، خیابان‌ها، مغازه‌ها و.. را تنها با عکس گرفتن از محیط متوجه بشوند. البته به عکس گرفتن هم نیازی نیست. همین که دوربین را روشن کنید و از محیط فیلم بگیرید، نام‌ مکان‌ها بر روی صفحه نمایش شما نوشته خواهند شد.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:52 صبح     |     () نظر

اشباح مرگبار

 آشنایی با گروهی از تک تیراندازان آلمانی به نام گروه ورماخت

 

با وارد شدن نیروهای متفقین به نورماندی، نبردی خونبار بین نیروهای ورماخت و اس اس با نیروهای انگلیسی و آمریکایی درگرفت. با وجود برتری مسلم متفقین، سربازان آلمانی با سرسختی مقاومت کرده و تلفات سنگینی بر دشمن وارد نمودند؛ اما پراکندگی نیروهای آلمان در جبهه های مختلف و تلفات سنگین ارتش آلمان در جبهه شرق باعث شد که متفقین در این نبرد پیروز شوند.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:49 صبح     |     () نظر

نمایش اولین روبات شخصی قابل برنامه ریزی جهان

 

 "روبوداینامیک" در کالیفرنیا روبات شخصی را طراحی و تولید کرده که از قابلیت برنامه ریزی و تغییر کامل برخوردار است و می تواند به عنوان روباتی شخصی در همه کارها کاربر خود را همراهی کند.

 

روبات

روباتهای شخصی در پی خودروهای پرنده و کوله پشتی های جت دار پرنده که در حال حاضر در دسترس افراد مختلف قرار دارند، در حال تبدیل شدن به یکی از ابزارهای معمول زندگی هستند، البته هنوز روباتهایی که بتوانند در تمامی کارهای خانه به افراد کمک کنند تولید نشده اند.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:47 صبح     |     () نظر

معلمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند

رفتار معلم و سرزندگی دانش آموزان

حاجی بابایی اکرد: امروز اگر در جامعه می گویند به معلمان خوب رسیدگی می شود نقطه مهمی در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است . ما به یاد داریم در گذشته این طور نبوده و پایین ترین قشر در جامعه معلمان بوده اند.اما امروز معلمان ما جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند.

 

حاجی بابایی در جمع معاونان پرورشی تصریح کرد: هر چه نیرو دارید بگذارید و در این قسمت عملیاتی کار کنید و در بحث پرورشی تمام نیرو هایتان را به خط مقدم بیاورید که سنگر اول مدرسه است. اگر معلمی در مدرسه راه هم برود و با دانش آموزان صحبت کند خوب است و اثر تربیتی دارد. شما حتی می توانید در مدارس تعدادی آدم فکور را بیاورید و از مربی های برجسته استفاده کنید و از آنها همفکری و کمک بگیرید.  


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:45 صبح     |     () نظر

معلمان پرورشی در اولویت استخدام قرار دارند

 

وزیر آموزش و پرورش در جمع معاونان پرورشی استان ها گفت: معلمان پرورشی در اولویت جذب از تربیت معلم و استخدام قرار دارند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حاجی بابایی در جمع معاونان پرورشی استان ها در اردوگاه باهنر تهران گفت: در احیا و ساماندهی به دروس پرورشی نگاه ویژه ای داریم و این نوید را می دهم که اولین رشته و کسانی که از تربیت معلم جذب خواهیم کرد، معلمان پرورشی هستند.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/2/26:: 11:44 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >