سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اظهار دوستی، دوستی استوار می شود . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

دستاوردهای حکومت مهدوی

حضرت مهدی

افراد و جمعیت ها پیش از آنکه به حکومت برسند و قدرت را در دست بگیرند، آرمان هایی را برای حکومت خود بیان و برای رسیدن به ان اهداف برنامه های خود را نیز اعلام می کنند، اما معمولاً پس از رسیدن به قدرت و گذشت زمان، در اهداف خود ناکام مانده و گاهی از آنچه گفته بودند، عدول می کنند و یا به کلی آن اهداف و ایده ها را فراموش می کنند.

 

در حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، اهداف، هدف هایی واقعی و اصیل است که در عمق وجدان های بشری ریشه دارد و همگان در آرزوی رسیدن به آن بوده اند. برنامه ها بر اساس تعالیم قرآن و سنت اهل بیت علیهم السلام تنظیم شده و در تمامی بخش ها ضمانت اجرایی وجود دارد. به عبارتی دیگر دستاوردهای حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پاسخگوی تمام نیازهای معنوی و مادی بشر است.

در جامعه مهدوی، عدالت یک جریان فرهنگی اصیل است که پشتوانه قرآنی و حکومتی دارد که تخلف از آن تنها توسط معدودی از افراد خودمحور و منفعت طلبی که به دور از تعالیم قرآن و اهل بیت علیهم السلام پرورش یافته اند، صورت می گیرد. حاکمیت عدالت پرور با آن ها به طور جدی برخورد می کند و از نفوذ آن ها به سطوح حاکمیت جلوگیری می نماید

عدالت فراگیر

بنا بر روایات، مهم ترین ره آورد قیام و انقلاب امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عدالت و دادگری است که در سراسر جهان جاری و ساری می شود. در حکومت حضرت عدالت در همه سطوح جامعه جاری می شود و هیچ نهاد یا مجموعه کوچک و بزرگی نمی ماند، مگر اینکه عدالت در آن حاکم خواهد شد. در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است: «به خدا قسم، عدالت را در خانه های مردم خواهد برد آنچنان که گرما و سرما به درون خانه ها نفوذ می کند».(1)

در جامعه مهدوی، عدالت یک جریان فرهنگی اصیل است که پشتوانه قرآنی و حکومتی دارد که تخلف از آن تنها توسط معدودی از افراد خودمحور و منفعت طلبی که به دور از تعالیم قرآن و اهل بیت علیهم السلام پرورش یافته اند، صورت می گیرد. حاکمیت عدالت پرور با آن ها به طور جدی برخورد می کند و از نفوذ آن ها به سطوح حاکمیت جلوگیری می نماید.

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 12:18 عصر     |     () نظر

معرفی معاویه در چند خط

در لابلای برگ های تاریخ آمده است که چون حضرت امیرالمومنین و امام المتقین علی بن ابیطالب "سلام الله علیه" به دست اشقی الاشقیاء و همزاد پی کننده ناقه صالح(1) به شهادت رسید ، چند صباحی، کریم اهل بیت حضرت ابومحمد حسن بن علی "علیهما السلام" خلیفه مسلمانان شد. اما مردمان، پیمان ها را گسستند و نیرنگ ها بر آن سبط اکبر روا داشتند تا آنجا که    در  مدائن  به خیمه اش تاختند و اموالش را غارت کردند و پای مبارکش را مجروح ساختند وسردار سپاهش یعنی "ابن عباس" با دوازده هزار سپاهی و یک میلیون درهم هزینه جنگ به سوی شام روان شد و به معاویه بن ابی سفیان ملحق گردید.

 


 

چه شد که امام مجتبی با معاویه پیمان صلح منعقد نمود

اهل بیت

آورده اند که پیمان شکنی اهل کوفه چنان نگران کننده بود که حضرت خوف آن داشتند که اگر معاویه با جنگ، بر بلاد اسلامی سیطره یابد، اثری از آثار اسلام نماند ، چرا که آن حضرت می دانست "معاویه بن ابی سفیان" طرفة العینی به خدا ایمان نیاورده بود ، همانگونه که عدم ایمان او را برخی از مورخین نیز نقل کرده اند و چنین کاری از او بر می آمد  و مضافاً "معاویه" فرزند جگر خواره ای بود که کینه آل هاشم در وجودش شعله ور بود ، پس دلائل گوناگونی می توان یافت که  ثابت می کند ، معاویه برای رسیدن به  مطامع خود از هیچ اقدامی فرو گذار نمی نموده  و محو اسلام و از بین بردن زحمات پیامبر، امری بودکه قطعاً از او صادر می گشت .

در این رابطه امام صادق فرموده اند : ما و آل ابو سفیان دو طایفه بودیم که بخاطر خدا با هم دشمن شده ایم . ما می گوییم خدا راست می گوید و آنان می گویند خدا دروغ گفت . ابوسفیان با رسول خدا جنگید و معاویه با علی و یزید با حسین و سفیان هم با هاشم می جنگید.(2)

معاویه را که می توان سرسخت ترین دشمن اسلام نام نهاد، فتنه ای در تاریخ اسلام است که حتی پیامبر نیز نگران آن بود درخبر است که رسول اکرم(ص) شبی در خواب دیدند میمون‌ها از منبر ایشان بالا و پایین می‌روند. این خواب، پیامبر گرامی اسلام را سخت تحت تأثیر قرار داد. پس از این خواب، جبرئیل بر پیامبر نازل شد و خواب آشفته ایشان را این‌گونه تعبیر کرد؛ بنی‌امیه بر بنی‌هاشم غلبه می‌یابند و از منبر تو بالا می‌روند؛ آنها شجره ملعونه هستند

 

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 12:14 عصر     |     () نظر

اختلاس 3 هزار میلیاردی صورت گرفته در سیستم بانکی کشور خبری بود که ملت را نقره داغ کرد ، در این بانکها برای گرفتن 500 هزار تومان وام باید منت رئیس بانک و ضامن و ... را باید کشید ، چگونه می توان 3 هزار میلیارد تومان را بالا کشید ...

از آنجا که در مملکت ما بیشتر آفتابه دزد ها را به سزای اعمالشان رسانده اند ، مردم انتظار زیادی از دستگاه قضایی ندارند ولی دستگاه قضایی برای اصلاح دیدگاه مردم نسبت به خود ، باید به  این جنایتکاران اقتصادی و این زالوهای وابسته به سیاستمداران فاسد آشکار و نهان  مجازاتی در خور خیانتشان در نظر بگیرد...

 

اینکه اموال اینها توقیف شود ، اینکه بازداشت شوند ، اینکه ادب شوند ، مساله ی اصلی نیست ، مساله اصلی این است چرا باید آفتابه دزدی  که به اضطرار دزدی کرده باید دستش بریده شود و  کسی که به اندازه حقوق یکسال  700000  کارگر دزدی کرده ، این قدر آسان با چراغ سبز زرمداران و سیاستمداران خائن و فاسد بتواند دزدی کند و این همه حراست و بازرسی و... را کشک بداند و در نهایت مسئولین قسم بخورند آنها مقصر نیستند و...

 

یادش بخیر رهبری در یکی از سخنرانی های خود گفتند به مفسدان اقتصادی نباید رحم کرد ، حالا عدالت علوی اگر سوسویی در این مملکت داشته باشد باید منتظر به پایین کشیده شدن برخی از صاحب منصبان قدر قدرت باشیم ...

 

و بالاخره من باور دارم هیچ کدام از این ابر دزدان، تخم مرغ دزد نبوده اند بلکه از همان اول ابردزد میباشند...

اخذ: وبلاگ صابر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 12:8 عصر     |     () نظر

 

بودا به دهی سفر کرد . زنی که مجذوب سخنان او شده بود از بودا خواست تا مهمان وی باشد. بودا پذیرفت و مهیای رفتن به خانه‌ی زن شد . کدخدای دهکده هراسان خود را به بودا رسانید و گفت: این زن، هرزه است به خانه‌ی او نروید.

 

بودا به کدخدا گفت: یکی از دستانت را به من بده،  کدخدا تعجب کرد و یکی از دستانش را در دستان بودا گذاشت . آنگاه بودا گفت : حالا کف بزن

 

 کدخدا بیشتر تعجب کرد و گفت:  هیچ کس نمی‌تواند با یک دست کف بزند

 

بودا لبخندی زد و پاسخ داد: هیچ زنی نیز نمیتواند به تنهایی هرزه باشد، مگر این که مردان دهکده نیز هرزه باشند. بنابراین مردان و پول‌هایشان است که از این زن، زنی هرزه ساخته‌ است!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 12:3 عصر     |     () نظر

کسانیکه با مرام و با معرفتند، بخوانند

 برادر  ....

 شخصی به نام پل یک دستگاه اتومبیل سواری به عنوان عیدی از برادرش دریافت کرده بود" شب عید هنگامی که پل از اداره اش بیرون امد متوجه پسر بچه شیطانی شد که دور و بر ماشین نو و براقش قدم میزند و ان راتحسین می کرد"پل نزدیک ماشین که رسید پسر پرسید:این ماشین مال شماست " اقا؟ پل سرش را به علامت تائید تکان داد و گفت: برادرم به عنوان عیدی به من داده است.پسر متعجب شد وگفت:منظورتان این است که برادرتان این ماشین را همین جوری "بدون اینکه دیناری بابت ان پرداخت کنید"به شما داده است؟ اخ جون " ای کاش...؟
...

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 11:58 صبح     |     () نظر

بدترین جای هواپیما  

 

 بدترین جای نشستن در هواپیما انتهای سالن است. اگر در پروازهای هوایی حال‌تان بد می‏شود، انتهای سالن ننشینید. انتهای هواپیما از قسمت جلویی بلندتر است و هر چه از مرکز دورتر شوید حرکات بالا و پایین شدن را بیشتر احساس خواهید کرد  . بهترین محل برای نشستن در هواپیما نزدیک‏ترین محل به بال‏هاست  .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 11:57 صبح     |     () نظر

بدترین جا برای نصب برگه‌یادآوری  

 

 بدترین محل برای چسباندن برگه یادآوری کارها، در یخچال است. چون شما وقتی می‏خواهید چیزی از یخچال بردارید سراغ آن می‏روید و ممکن است اصلا به برگه‏ای که روی یخچال نصب کرده‏اید توجه نکنید. به عقیده روان‌شناسان، دیدن کمک‏کننده است اما به شرطی که به آن توجه شود. در یک بررسی مشخص شد نصب تابلویی که افراد را تشویق می‏کند به جای استفاده از آسانسور، از پله استفاده کنند، موجب می‏شود افراد تا 200 درصد بیشتر از پله استفاده کنند  . بهتر است برگه یادآوری کارها را در محلی که به آن توجه می‏کنید مثلا کنار تلویزیون قرار دهید  . نکته دیگر آنکه ذهن خیلی سریع به این محل عادت می‏کند و توصیه می‏شود هر چند وقت یک بار محل برگه‌های یادآوری را تغییر دهید  .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 11:57 صبح     |     () نظر

بدترین جا برای گذاشتن کیف دستی  

 

 بدترین محل برای گذاشتن کیف دستی میز آشپزخانه است. کیف دستی شما وسیله حمل‌ونقل میکروب‏هاست. محققان در بررسی‏های خود در هر سانتی‏متر مربع از سطح کیف دستی و کیسه‏های خرید 65 هزار باکتری مشاهده کرده‏اند. شاید باور نکنید اما یک سوم کیف دستی‏ها و کیسه‏های خرید حاوی باکتری‏های مدفوعی بوده‏اند  . خانم‏ها کیف‌شان را همه جا همراه خودشان می‏برند. با قرار دادن کیف روی میز رستوران، کف اتوبوس و ایستگاه مترو آلودگی‏ها روی آن قرار می‏گیرند  . بهتر است کیف‌تان را در کشو یا روی صندلی و خلاصه هرجایی به جز جایی که غذا تهیه یا خورده می‏شود قرار دهید


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 11:56 صبح     |     () نظر

بدترین جای چراغ مطالعه  

 

 برخی افراد عادت دارند قبل از خواب مطالعه کنند و کتاب داستان بخوانند. بدترین محل تابیدن نور مطالعه شبانه بالای سر است. نتایج مطالعات نشان داده است نور مستقیم در بالای سر موجب تاخیر در ترشح ملاتونین و اخلال در خواب شبانه می‏شود. بهتر است یک نور موضعی ملایم را روی کتاب بتابانید. در این صورت شما می‏توانید کتاب بخوانید در حالی‌که اتاق تاریک است و بدن‌تان می‏تواند برای خواب آماده شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 11:55 صبح     |     () نظر

 

بدترین جا برای گذاشتن داروها  

 

 بدترین محل برای نگهداری داروها قفسه دارو در حمام است. دمای یک حمام حاوی بخار به راحتی به 37 درجه سانتی‏گراد می‏رسد که از دمای پیشنهادی برای نگهداری بیشتر داروها بالاتر است. بهترین محل برای نگهداری داورها جایی سرد و خشک مانند یخچال است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/25:: 11:55 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >