سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، بنده پُر خوابِ بیکار رادشمن می دارد . [امام کاظم علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه

رژیمی برای کاهش وزن گناهان

 خیلی از ما هنگامی که حس می کنیم کمی چاق شده ایم و اضافه وزن داریم سریعا به فکر چاره می افتیم تا وزن خود را کاهش دهیم . اما شاید هرگز فکر نکنیم که گناهان ما چقدر وزن دارد؟  تا چه وزنی نرمال است؟  و چه وزنی از آن ها ما را در بحران قرار خواهد داد؟


 

گناه

ما باید کمی به فکر این گناهان چاق شده مان باشیم اگر کمی بنشینیم و حساب کتاب کنیم تا حدودی می توانیم وزنشان را تخمین بزنیم ، نباید بگذاریم اینقدر رشد کند و چاق شود که نتوانیم تحملش کنیم و کمر انسانیتمان را بشکند .

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 10:58 عصر     |     () نظر

غذاهایی که پوست را برنزه می‌کند

 بتاکاروتن در بدن ما باعث ایجاد یک واکنش بیوشیمی می‌شود که در پایان آن رنگ پوست به طور ملایمی تیره می‌شود. این ماده باعث ترشح ملانین می‌شود.

 این روزها خیلی‌ها سعی می‌کنند پوست برنزه یا پوستی طلایی رنگ داشته باشند. این است که ساعت‌ها آفتاب می‌گیرند یا خود را به دستگاه‌های سولاریوم می‌سپارند و یا این که با کرم‌های برنزه کننده سعی در طلایی کردن پوست خود دارند.

 

اما آیا تصور می‌کنید برنزه شدن بدون قرار گرفتن افراطی در معرض پرتوهای UV و آفتاب سوختگی امکان پذیر نیست؟ باید بگوییم سخت در اشتباهید. مواد غذایی وجود دارد که به برنزه شدن پوست‌تان کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری خواهد کرد. مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، بتاکاروتن، ویتامین A و E برخی از نوشیدنی‌ها و ... می‌توانند شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر کنند. پس با ما همراه شوید و بیشتر با این مواد غذایی آشنا شوید.

بتاکاروتن

بتا کارتن: ترشح ملانین را تحریک می‌کند

بتاکاروتن ماده اصلی مورد نیاز برای داشتن پوستی برنزه و زیباست.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 10:56 عصر     |     () نظر
تصاویر/ شیوه‌های پرتاب کودک به سبک ایرانی!
برخی‌ها شیوه‌های جالبی را در هنگام پرتاب کودکان به کار می‌برند.

به گزارش برنا،تعطیلات عید فطر فرصت مناسبی بود تا بسیاری از مردم راهی سواحل شمال کشور شوند و روزهای پایانی تابستان را با خاطره‌ای آبی رنگ رقم بزنند در میان برخی‌ها بچه های خود را هم در این شادی شریک کرده بودند البته بی‌قید و شرط و در میان این شادی تمام اصول شجاع شدن و نترس بودن را به آنها یاد می‌دادند...

 

 



 

اخذ: دادنا

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 10:53 عصر     |     () نظر

7 میوه و سبزی برای زیبایی پوست

 

میوه‌هایی مثل انگور، پرتقال، گریپ‌فروت، خیار، تمشک، شاه‌توت، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و ... در خدمت زیبایی پوست هستند و لطافت و زیبایی پوست را تضمین می‌کنند. پس تا می‌توانید میوه و سبزیجات میل کنید تا پوستی میوه‌ای داشته باشید.


 

گذر زمان، آلودگی هوا، آسیب‌های خورشید، لطافت و درخشندگی پوست را به تاراج می‌برند و خال‌ها و لکه‌های رنگی به ارمغان می‌آورند. برای مقابله با این آسیب‌ها و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست، میوه‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیازها پاسخ دهند.

انگور

انگور

 در طب سنتی هند به انگور «خون گیاهی» یا «مروارید حیات» گفته می‌شود و هزاران سال است که از آن برای درست کردن مواد آرایشی - زیبایی و فیتوتراپی یا همان درمان بیماری‌ها با داروهای گیاهی استفاده می‌شود.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 10:51 عصر     |     () نظر

 10راه ساده برای آرامش بخشیدن به زندگی

دادنا:خیلی ها اهمیت این مسئله را فراموش می کنند. وقتی زمانی را فقط مخصوص خودمان کنار بگذاریم و هیچ چیز دیگری ذهنمان را به خود مشغول نکند، می توانید به رویاها و آرزوهایمان فکر کنیم و از آن لذت ببریم و ریلکس شویم. این بالاترین آرامش را نصیبتان می کند.

زندگی در بهترین حالت خود، آشفته و پرهرج و مرج است. همه ما همیشه در عجله هستیم، چند کار را به طور همزمان انجام می دهیم و سعی می کنیم برای همه آدم ها همه کار بکنیم و ندرتاً وقت کافی برای خودمان می گذاریم. همه ما در جستجوی آرامشیم اما معمولاً آنچه که لازمه دستیابی به آن است را انجام نمی دهیم و دنبال راه هایی برای به دست آوردن آرامش می رویم که فقط هرج و مرج زندگیمان را بیشتر می کنند. در این مقاله راه های ساده ای برای ایجاد آرامش در زندگی به شما دوستان پیشنهاد می کنیم.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 10:45 عصر     |     () نظر
شهرت افراد می تواند بر چند نوع باشد افرادی که مشهورند ولی منفعتی به مردم نمی رسانند، افرادی که به دلیل خدماتی که به مردم کرده اند علاوه بر شهرت در میان مردم محبوبیت هم دارند و افرادی هم که اگر چه مشهورند ولی به دلیل ضررهایی که رسانده اند منفورند!
 
از قدیمی ها مثال بزنیم، امیرکبیر و کمال الملک در این دیار مشهوراند و محبوب و البته به حق و ناصرالدین شاه و رضاخان هم مشهورند ولی منفور و آن هم به حق!
 
افرادی هم که در یک دوره مشهور باشند ولی منفعتی نداشته باشند پس از گذشت دوره آنها کم کم به فراموشی سپرده می شوند و از خاطره ها پاک می شوند؛ شاهدش ورزشکاران هم دوره جهان پهلوان تختی که دیگر از خیلی از آنها نامی نمانده است و البته نه به این معنا که انسان های بدی بودند، نه! بلکه خدمتی که افرادی همچون تختی به کشورشان کردند ارزشش بسیار بسیار بیشتر از آوردن مدالی فلزی بوده و آن تشویق و ترغیب مردم به خدمت به هم نوعان و جوانمردی و ایستادگی در مقابل ظلم بوده است!
 
مقدمه بالا باید ذکر می شد تا بتوان ارزش ساخت سریالی همچون مختارنامه قابل لمس و درک باشد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 10:37 عصر     |     () نظر

11- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن . ( ضرب المثل آذربایجانی )

 

  13- برا ی یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی . ( ضرب المثل چینی ) 

 14- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن . ( ضرب المثل چینی )

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 7:18 عصر     |     () نظر

ضرب المثل های جالب درباره ازدواج

 

 نکته: بسیاری از این حرف ها جنبه شوخی و مزاح دارد.

 

1-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی) 

 

2- مردی که به خاطر ” پول ” زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 7:16 عصر     |     () نظر

هشت موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتین

 

هشت موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتین که شما آنان را نمی دانستید. بله، همگی ما می دانیم که انیشتین این فرمول (e=mc2) را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیز های کمی در مورد زندگی خصوصیش می دانیم، خودتان را با این هشت مورد، شگفت زده کنید!

1-
او با سر بزرگ متولد شد

وقتی انیشتین به دنیا آمد او خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی که مادر وی تصور می کرد، فرزندش ناقص است، اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه طبیعی باز گشت.

2-
حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود، نبود

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 7:14 عصر     |     () نظر

نمونه هایی از ارزشیابی( کیفی – توصیفی) خدا از بندگان

  1-    خداوند به نتیجه زیاد اهمّیّت نمی دهد. (الاعمال بالنیات، پاداش ها بر اساس تلاش

است نه بر اساس موفّقیّت)

2-    خداوند ابتدا راه ها را نشان می دهد. ( اهدنا الصراط المستقیم)

3-    خداوند به دریافت های درونی مانند تفکّر اهمیت زیادی می دهد.( یک ساعت تفکر

از هفتاد ساعت عبادت برتر است.)

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/6/13:: 12:20 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >