سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی، زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه
هفت توصیه غذایی برای داشتن دندان‌های سالم
برخی از مواد غذایی تاثیر بدی روی دندان‌ها می‌گذارند و برخی دیگر نه تنها مضر نیستند، بلکه به بهبود و حفظ سلامت دندان‌ها، کمک شایانی می‌کنند که در این مطلب به 7 مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

برخی از مواد غذایی مانند چای سبز روی دندان‌ها اثرات مثبتی دارند و به بهبود آن‌ها کمک می‌کنند.

1- چای سبز
* چای سبز حاوی پلی‌فنل‌ - یک آنتی‌اکسیدان گیاهی - است که از آسیب دندان‌ها و ایجاد حفره‌ دهانی و بیماری‌های لثه‌ای پیشگیری می‌کند.

* چای سبز برای رفع بوی بد دهان نیز موثر است و از رشد باکتری‌هایی که باعث ایجاد این بوی بد می‌شوند جلوگیری می‌کند.

* چای سبز،همچنین دارای مقداری فلوراید است که از خراب شدن مینای دندان جلوگیری می‌کند.

2-  شیر و ماست

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 9:5 صبح     |     () نظر
هتلی که پرواز میکند

اگر یک هتل را با یک هلیکوپتر مخلوط کنید نتیجه اش این هتلیکوپتر چهار طبقه می شود که لقب نخستین هتل پرنده جهان را بر دوش می کشد. هتل پرنده که در واقع بزرگ ترین هلیکوپتر جهان نیز محسوب می شود دارای 18 اتاق مبله با تمام تجیزات یک هتل پنج ستاره است.

این هلیکوپتر 42 متری با 14 متر ارتفاع قادر به بلند کردن حداکثر 105 تن وزن است. و با سرعت حداکثر 255 کیلومتر در ساعت پرواز می کند.

امیدوارم بزرگی و ویژگی های خاص این هتل برایتان تداعی کننده خاطره کشتی تایتانیک نباشد. اگر این طور نیست، نخستین پرواز هتلیکوپتر سه ماه دیگر از فرودگاه نیویورک انجام می شود. بنابراین فرصت دارید تا برای خودتان جا رزرو کنید. 

 

 

برای اینکه بیشتر با مشخصات این غول عظیم پرنده آشنا بشوید خواهشمندم نگاهی به این آمار بیاندازید:

* Dimensions Length: 42 m (137 ft)

* Height: 14m (45 ft)

* Maximum Takeoff Weight: 105850 kg (232,870 lb)

* Maximum speed: 255 km/h (137 kt) (158 miles/h)

* Cruising speed: 237 km/h (127 kt) (147 miles/h)

* Original Mi Range: 515 km (320 mi)

* Our augmented Mi Range – 1,030 km (640 mi)


 

نکته: همانطور که شاید شما هم بدانید این خبر یک دروغ 13 است که در بسیاری از وبلاگ های ایرانی و غیر ایرانی آمده است. پس لطفا جدی نگیرید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 9:4 صبح     |     () نظر
اگر میخواهید پیامک تبلیغاتی دریافت نکنید!
واحد مرکزی خبر: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: مشترکانی که تمایلی برای دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند می توانند از طریق تماس با واحد ارتباطات مردمی 09990 به حذف شماره خود از فهرست پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند.

ارسال پیامک انبوه برای مشترکان تلفن همراه بر طبق تعهدنامه و بر اساس قوانین و الزامات در قرارداد صورت می گیرد و مشترکانی که مایل به دریافت این گونه پیامک ها نیستند می توانند با اعلام مشخصات مالک ، شماره تلفن مورد نظر و شماره پرونده ذکر شده در شناسنامه تلفن همراه ، موضوع را به شرکت مخابرات اعلام کنند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 9:2 صبح     |     () نظر

خاموش کردن کامپیوتر در یک زمان معین توسط ویندوز XP

ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که دوست داشته باشید سیستم خود را به حالتی تنظیم کنید که به فرض پس از یک ساعت به شکل اتوماتیک خاموش شود. برای این کار راه های مختلفی همانند استفاده از نرم افزارهای متفرقه وجود دارد ، اما ویندوز XP نیز امکان این کار را به شکلی مخفی داراست! بدین شکل که با یک عمل ساده میتوان تایمری را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سیستم را خاموش خواهد کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این ترفند که بسیاری از آن بی خبرند بپردازیم.

برای اینکار:
از منوی
Start وارد Run شده و عبارت زیر را وارد نمایید:


  Shutdown -s -t TIME



دقت کنید که به جای عبارت TIME زمان دلخواهی که میخواهید سیستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانیه وارد نمایید.
به عنوان مثال قصد داریم تا کامپیوتر یک ساعت دیگر به شکل اتوماتیک خاموش شود ، برای این کار کافی است عبارت
Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهایتأ Enter بزنیم.


پس از این کار خواهید دید پنجره ای باز خواهد شد که تایمر آن تا زمان به صفر رسیدن و خاموش کردن سیستم کار خواهد کرد.


برای رستارت کردن اتوماتیک هم (ترفندستان) میتوانید از دستور زیر بهره بگیرید:


 
Shutdown -r -t TIME


برای متوقف کردن تایمر هم میتوانید دستور زیر را در Run وارد کنید:


 
Shutdown -a

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 9:1 صبح     |     () نظر
چرا استفاده از‌ طلا برای مردان مضر و خطرناک است؟!
فلزی که مردان از استفاده آن منع می‌شوند
طلا از جمله فلزهای زینتی به شمار می‌رود که طرفدران زیادی دارد و بخصوص خانم‌ها علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند و بالطبع از اشکال مختلف آن به عنوان زیورآلات استفاده می‌کنند.

در این میان حتما شنیده‌اید که استفاده از طلا برای مردان منع شده و در اسلام این کار عملی حرام معرفی شده است ولی تا به حال شده از خودتان بپرسید چرا زنان مجاز به استفاده از طلا هستند ولی مردها نباید از این فلز قیمتی و زینتی بهره‌مند شوند؟ به طور کلی هر موضوعی که اسلام آن را سفارش کرده باشد برای بدن انسان مفید و هر چه را که برای انسان حرام کرده باشد، قطعا برای او مضر است. اگر چه دلایل برخی مسائل هنوز از لحاظ علمی مشخص نشده است ولی ما به عنوان مسلمان به این معتقد هستیم که مسلما خیری در پشت این ممنوعیت‌ها وجود دارد.

طلا، آفتی برای مردان
طبق بررسی‌های متعددی که صورت گرفته، تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌های سفید، جا برای گلبول‌های قرمز خون کم شده و تعداد آنها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌های سفید و قرمز خون می‌شود. همین امر باعث بروز کم‌خونی در مردان و از سوی دیگر باعث بروز سرطان خون می‌شود که همگی بر اثر اختلال در گلبول‌های بدن مردان ایجاد می‌شود. اما در اینجا شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که پس چرا زنان می‌توانند از طلا استفاده کنند؟ اگر طلا روی تعادل گلبول‌های بدن مردان تاثیر می‌گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند.

در نگاه ابتدایی شاید حق با شما باشد، ولی مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می‌دهند تفاوت‌هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. طلا حاوی اشعه‌هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. این مساله در مورد مردان کاملا صدق می‌کند ولی در زنان خیر. در زنان بین لایه پوست و گوشت، یک لایه چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد. همین لایه محافظ چربی است که همانند سدی محکم مانع از رسیدن اشعه‌های مضر طلا به بدن زنان می‌شود.

به این ترتیب تاثیر منفی روی گلبول‌های قرمز خونی در مردان یکی از مضرات استفاده از طلا در آقایان است.

دلیل دیگری که از اهمیت زیادی هم برخوردار است، تاثیر منفی اشعه‌های فلز طلا روی هورمون‌های جنسی مردان است. استفاده از طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورمونی شده و حرکت اسپرم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند، به طوری که سرعت حرکت آنها به قدری کاهش پیدا می‌کند که قدرت کافی برای باروری تخمک نداشته و موجب ناباروری مرد می‌شود.

در واقع بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که بیشترین تاثیر طلا در بافت‌های مختلف بدن، روی اندام‌های تناسلی است. طلا بیشترین اثر منفی خود را در مردان در بخشی از دستگاه تناسلی می‌گذارد که محل تجمع اسپرم‌هاست. اسپرم‌ها مدت زمانی را در این مکان می‌گذرانند تا قدرت باروری و تحرک یابند. بنابراین اشعه‌های مضر طلا با تاثیر بر این بخش بشدت از سرعت حرکت و باروری اسپرم‌ها می‌کاهد.

تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست حال آن که تماس بدن مرد  با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود

علاوه بر ناباروری که پیامد مهمی در استفاده از طلاست، مشکلات روحی و خانوادگی ناشی از آن را هم باید اضافه کرد که گاهی باعث هزینه‌های زیاد برای درمان ناباروری و حتی به هم خوردن زندگی‌ها می‌شود. در این میان حتی افرادی که از طلا به عنوان زینت استفاده نمی‌کنند و تنها شغل آنها ایجاب می‌کند که با طلا در ارتباط باشند هم از این خطرات در امان نیستند و اختلالات هورمونی گریبان آنها را نیز ممکن است بگیرد.

طلا در همه رنگ و همه‌شکل ممنوع!
وقتی صحبت از طلا به میان می‌آید، همه جواهرات ساخته شده از آن را در بر می‌گیرد. زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه طلا، بند ساعت و حتی عینک طلا و حتی سروکار داشتن با طلا و طلاسازی هم می‌تواند برای مردها مشکل ایجاد کند و فرقی هم نمی‌کند مدت کوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی، به هر حال برای مردان منع استفاده دارد. اما در برخی شرایط از طلا و سایر فلزات از قبیل نقره به عنوان درمان استفاده می‌شود و گاهی نیز این فلز در دندان سازی و جراحی استخوان‌ها کاربرد دارد.

در این حالت چون صرف درمان بوده و برای برطرف کردن مشکل و بیماری ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایرادی ندارد. کما این که شواهد حاکی از آن است که در طب سنتی چینی و در طب سوزنی گاهی برای درمان برخی بیماری‌ها از سوزن‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده می‌کنند.

طلا به طور کلی به 3 رنگ زرد، سفید و قرمز در بازار وجود دارد و مهم نیست مردان از چه رنگ طلا استفاده کنند، بلکه مهم ماهیت طلاست که در هر سه رنگ آن وجود دارد.

در این بین برخی فکر می‌کنند طلا سفید همان پلاتین است ولی پلاتین فلزی جداگانه و با طلا سفید متفاوت است. طلا سفید همان طلای زرد رنگی است که با مخلوط کردن مقداری نقره به رنگ سفید در می‌آید و قطعا استفاده از آن برای مردان هم حرام است و هم ضرر دارد. ولی پلاتین که فلز متفاوتی است هیچ یک از اشعه‌های منفی طلا را نداشته و هیچ منع استفاده‌ای هم برای مردان ندارد و با خیال راحت می‌توانید از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره که حتی برای بدن مفید هم هستند، استفاده کنید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 9:0 صبح     |     () نظر
گونه های مختلف و متنوع خنده
از دیدگاه علم روان‌شناسی، خنده به علل گوناگونی روی می‌دهد و دارای گونه‌های متفاوتی است. با یک جمع‌بندی کلی، می‌توان گونه‌های متفاوت خنده را به شکل زیر تقسیم‌بندی کرد:

خنده درنتیجه عوامل شیمیایی

استنشاق گاز نیتروزاکسید و اتر، و نیز استعمال نوشابه‌های الکلی و برخی مواد مخدر می‌تواند منجر به ایجاد شعف و شادمانی کاذب گردد و خنده‌های مکرری تولید کند. در دو مورد اخیر، ایجاد خنده در نتیجه تأثیرات آزاد و سازنده‌ای است که آنها بر بازدارنده‌های مغزی می‌گذارند و به این ترتیب موانع عاطفی و عقلی خنده ‌را برطرف می‌سازد. اما معمولاً پس از چنین خنده‌هایی برخلاف خنده‌های طبیعی احساسی از غمی سنگین و نگرانی شدید وجود افراد را دربرمی‌گیرد.

خنده ناشی از قلقلک
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 8:59 صبح     |     () نظر
تأثیر بسیار جالب لبخند نوزاد روی مادر
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دیدن لبخند نوزاد در مادر لذتی طبیعی (natural high) ایجاد می‌کند. این لبخند قسمت مربوط به پاداش مغز (reward centre) و مناطق مربوط به پردازش احساس، شناخت و تولید رفتار را در مغز مادر فعال می‌کند. در آزمایش‌های قبلی که مربوط به اعتیاد به مواد مخدر بود نیز این مناطق در مغز فعال شده بودند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 8:56 صبح     |     () نظر
چرا عمر افراد باهوش‌ طولانی ‌تر است؟
در این تحقیقات که در نشریه علوم روانشناسی به چاپ رسیده است، در مجموع اطلاعات به دست آمده از میلیون‌ها نفر در ده‌ها تحقیق و مقاله دانشگاهی در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفته است. در مجموع نتیجه این مطالعات این بود که افراد باهوش‌تر و آگاه‌تر نسبت به دیگران کم‌تر به بیماری دچار می‌شوند و دیرتر می‌میرند.

اگرچه توضیح این رابطه بسیار پیچیده است، اما دانشمندان معتقدند ساده‌ترین روش برای توضیح این مسئله رابطه بین هوش و سلامت است. افراد باهوش بهتر از دیگران می‌توانند خود را از حوادث دور نگاه دارند و نسبت به خطرات و عوارض مصرف سیگار و مواد مخدر آگاهی دارند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 8:55 صبح     |     () نظر
پنج افسانه و حقیقت درمورد عمر طولانی
نتیجه یک بررسی ?? ساله در آمریکا که روی زندگی ???? نفر در این کشور انجام شده نشان می‌دهد این نظریه که رئیس باعث می‌شود کارمندش زود‌تر از موعد راهی آن دنیا شود افسانه‌ای بیش نیست. «هاوارد فریدمن» و «لزلی مارتین» یافته‌های جدیدشان را در مورد زندگی در کتابی به نام «پروژه عمر طولانی» در دسترس همگان قرار داده‌اند.

هسته اصلی پژوهش‌های این دو دانشمند 20 سال است آغاز شده و آنها به بررسی شماری از افسانه‌های رایج میان مردم درباره زندگی طولانی و سلامتی پرداخته‌اند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 8:54 صبح     |     () نظر
کدام یک اول بوجود آمدند : مرغ یا تخم مرغ؟!
شاید شما هم تاکنون به این سوال خنده دار اما جالب فکر کرده اید که ابتدا مرغ به وجود آمده تا تخم مرغ. . ؟

ظاهرا این نکته ذهن دانشمندان را هم به خود مشغول کرده و آنها را بر آن داشته تا بتوانند با دلایل علمی‌و منطقی جواب سوال را پیدا کنند!

آقای دکتر کوین فریمن از دانشگاه Sheffield به عنوان سخنگوی تیم تحقیقاتی که اعضای آن شامل محققین دانشگاه های Sheffiled و Warwick می‌باشد، در بیان این نکته می‌گوید:

زمانیکه مشغول بررسی مراحل تشکیل پوسته تخم مرغ با استفاده از یک ابر رایانه به نام HECToR بودیم، دریافتیم که یک پروتئین به نام ovocledidin-17 در مرحله تشکیل پوسته تخم مرغ نقش حیاتی دارد.

این پروتئین سرعت تشکیل پوسته تخم مرغ را بالا می‌برد و در زمان اتمام واکنش های پیدایش، خود بدون تغییر باقی می‌ماند. تشکیل پوسته تخم مرغ بدون وجود این پروتئین غیر ممکن می‌باشد.

خب حالا فکر می‌کنید که این پروتئین در کجا یافت می‌شود؟ بله در بدن مرغ ها! پس از این یافته گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

این دستاورد علمی‌ذهن عده زیادی را از این مشغله دایمی‌که ابتدا مرغ به وجود آمده و یا تخم مرغ آزاد کرده است و شاید حالا با فراغت خاطر بیشتری بتوانند نیمرو بخورند. البته ما هم مانند شما می‌دانیم که چنین سوالی از اساس صحیح نیست. اما به هر حال علم برای این سوال هم جواب پیدا کرده است….

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/22:: 8:53 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >