سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، پرده ای جلوگیر از آفتها است . [امام علی علیه السلام]
آموزشی - مذهبی
درباره



آموزشی - مذهبی


حمید امامی راد
سلام به اهل دلی که بی ریا و با صفاست.قلب پر از محبتش همیشه به یاد خداست.دور از وجودتان هر چه درد و بلاست. مطالب وبلاگ ترکیبی از مسائل مذهبی و آموزشی (اکثرا آموزش ابتدایی) می باشد. امید است مورد توجه قرار گیرد. ملتمس دعای خیر دوستان هسنم.
لینک‌های روزانه


روز مردی کوری روی پله های ساختمانی نشسته وکلاه و تابلویی را درکنارپایش قرار داده بود. روی تابلو خوانده می شد :من کور هستم ،کمک کنید . روز نامه نگار خلافی از کنار او می گذشت ، نگاهی به او انداخت فقط چند سکه در داخل کلاه بو د. او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه ز مرد کور اجازه بگیرد تابلوی اورا برداشت آن را برگرداند و اعلان دیگری روی آن نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و آنجا را ترک کرد . عصر انروز روزنامه نگار به آن محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است مرد کور از صدای قدم های اوروز نامه نگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که آن تابلو را نوشته بگوید که بر روی آن چه نوشته است ؟ روزنامه نگار جواب داد : چیز خاص و مهمی نبود ، فقط نوشته شما را به شکل دیگری نوشتم و لبخندی زد وبه را ه خود ادامه داد. مرد کور هیچ وقت نانست که او چه نوشته است ولی روی تابلو ی او خوانده می شد :


امروز بهار است ، و.لی من نمی توانم آن را ببینم !!!!!!


وقتی کارتان را نمی توانید پیش ببرید استراتژی خود را تغییر بدهید خواهید دید بهتر ین ها ممکن خواهد شد باور داشته باشید هر تغییربهترین چیز برای زندگی است.


حتی برای کوچک ترین اعمالتان از دل ،فکر، هوش وروح تان مایه بگذارید این ر.ز موفقیت است ......لبخند بزنید


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 11:9 صبح     |     () نظر

ثبت نام پیش دبستانی و دبستان در مدرسه غیر دولتی امام هادی (ع) سبزوار با رویکرد قرآنی

 

آدرس: میدان دانشگاه آزاد - خیابان ریحان - مدرسه امام هادی (ع)  تلفن: 2651835


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:43 صبح     |     () نظر
علل گرایش بعضی از دختران به مردان شرور و لا اوبالی
علل گرایش برخی دختران به مردان شرور و لاابالی:
1- فـقـدان اعتماد بنفس و عزت نفس در مردانی که خود را بسیار خوب می‌‌دانند. مـردان کمرو از آنـکـه بـه دخـتـر مــورد علاقه خود نزدیک شده و احساسش را بیان کنند هراس دارند. امـا هنـگـا می‌ که نزدیک دختر مورد علاقه خود ن می‌شوند و یا احساسشان را برای آن دختر بیان نمی‌کنند، چـگونه انتظار دارند آن دختر متوجه آن گردد؟ و یا زمانیـــکه برای خودشان ارزش و احترامی‌ قائل نیستند، چگونه انتظار احترام از دیگران باید داشته باشند؟

اخذ: ایران ناز



2- مردان خیلی خوب بدنبال زنان خیلی خوب هستند اما برخی اوقات زنان به ظاهر خیلی خوب نیز مانند مردان خیلی خوب کمرو می‌باشند. اکنون چگونه ممکن است دو فرد کمرو جرات آن را پـیـدا کـنند و بـه یـکدیگر نـزدیک شوند و باب صحبت را بگشایند؟ همین موقع است که مردان شرور و بی پروا از راه می‌رسند و دختران کم رو و خیلی خوب و بی صدا را از آن خود می‌‌کنند.

3- اعـتـماد بنفس پایین خود دختر. دخترانی که جذب مردان شرور می‌‌گـردنـد مـعـمـولا خـودشـان از اعـتـماد بنـــفس پایینی برخوردارند و همین مســـئله سبب می‌‌گـردد آنها رابطه وابسته ای با مــردان شرور برقرار کنند. معمولا به مـردان خیلی خـوب نزدیک نمی‌شوند چون می‌‌پــندارند لیاقت اینگونه افراد را ندارند و یا رابطه آنها بزودی زود از هم خواهد پاشید و توان راضی نگه داشتن آنها را ندارند. اما به مردان شرور اعتماد می‌‌کنند و دوسـتـشان می‌‌دارنــد چون اگر چه این مردان مرتبا آنها را تحقیر می‌‌کنند اما اینگونه دختران دائما می‌‌کوشند نظر وی را تغییر دهد.

4- مردان شرور و لاابالی برای دیگران و احساسات آنها ارزشی قائـل نمی‌باشند و طوری رفتار می‌‌کـــنند که گویی پادشاه جهان هستند. از طرفی چون به دختران بی اعتنایی می‌کنند، دختران بیشتر خواهان آنان می‌‌گردند. از طـرف دیــگر آنها زود مایوس نمی‌شوند و هرگاه دختری آنان را طرد کرد، بدنبال دختر دیگری می‌‌رونـد امــا مردان خیلی خوب و خجالتی با شنیدن جواب رد بسرعت مایوس می‌شوند. از طـــرفی افراد شرور اعتماد بنفس کاذبی را به نمایش می‌گذارند و یا دست به کارهای مخاطره آ میز می‌زنند که همین مسئله دختران را فریب داده و جلب خود می‌‌کند. بعلاوه چون افراد شرور چنین به نـظــر می‌رسـند کـه از هیچ چیز نمی‌هراسند و توانایی دفاع در برابر هر فردی را دارند، دختران فاقد اعتماد بنفس جذب آنها می‌شوند.

5- خود دختر شرور و لاابالی است. هر کـسی مایـل اسـت بـا هم نـوع خود رابطه برقرار کند. بنابراین جای تعجب ندارد که اینگونه دختران تنها جذب مردان لاابالی خواهند شد.

6- برخی اوقات دختران و زنان بر اساس طبیـعتـشان تـمایـل دارنـد مشـکلات و ناراحتی‌های مردان بدکردار و شرور را حل و فصل کنند و در واقع نقش یک مادر ناجی و پرستار را برای انان ایفا کرده و در واقع فرشته نجات آنها گردند بـه میان خاطر خود را قربانی اینگونه مردان‌ می‌کنند.

7- مردان خیلی خوب و خجالتی با تمام ویژگیهای خوبشان معمولا افراد کسل کننده می‌‌باشند. آنها دست به کارهای مخاطره آمیز و ماجراجویانه نمی‌زنند که دختران را تحت تاثیر خود قرار دهند.

8- دختران سطحی نگر. این گـونه دختران تنها به ظواهر اهمیت می‌دهند مانند: پول، ظاهر و مقام. آنها تنها می‌خواهنـد بـه همردیفان خود فخر فروخته و خودنمایی کنند. بنـابرایـن بـا مردی که دارای ثروت و مقام و یا ظاهر خوبی باشد به هر قیمتی و حتی اگر آن مرد بی شـخصـیـت و لاابـالـــی و بد رفتار باشد رابطه برقرار می‌کند.

9- بنابراین تابع بودن، بی آزار بودن، بسیار منعطف بودن اگر چه در ظاهر ممکن است که فرد را به مثابه یک مرد بسیار خوب جلوه دهد اما مناسب یک زندگی پر مخاطره نیست، و مـردان به ظاهر خیلی خوب بهتر است اندکی هم از خود: جرات، اعتماد بنفس، جذبه و ماجراجویی نشان دهند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:21 صبح     |     () نظر
نقش خانواده در حفظ سلامت روانی کودکان
برخلاف نیازهای جسمی، نیازهای روحی و احساسی کودک ممکن است مشخص نباشد و به همین دلیل نادیده گرفته شود اما این نیازها به اندازه نیازهای جسمی مهم هستند.برآورده شدن نیازهای روحی کودک و در یک کلام سلامت روانی آنها باعث می‌شود بچه‌ها خوب تفکر کنند ، پیشرفت اجتماعی داشته و مهارت‌های جدید را بخوبی بیاموزند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:17 صبح     |     () نظر
هفت راه برای آرام شدن پس از هر دعوا و مشاجره
موقعیتهای ناراحت کننده شما را سریعاً در حالت ضعیفی می برد به طوریکه دیگر قدرت کنترل موقعیت را نداشته باشید. دعواها و مشاجرات ممکن است درنتیجه اختلافات شخصیتی، عدم توافق ها، یا صرفاً ضعف یا فقدان ارتباط صحیح به وجود آید.
 
اگر احساس می کنید که به کرات تسلط بر اعصابتان را از دست می دهید، یادگرفتن اینکه چطور احساساتتان را به درستی کنترل کنید بخشی از فرایند رشد شماست. این مهارتی است که همه ندارند و احتمالاً نه شما و نه طرف مقابلتان در آخرین دعوایی که داشتید از خود نشان نداده اید. اما دفعه بعد که با یک اختلاف نظر متوجه شدید که فشارخونتان در حال بالا رفتن است، از این 7 راه برای آرام کردن و حفظ کنترل اعصاب خود استفاده کنید.

1. شانه هایتان را بلرزانید.
در اکثر ما قسمت اعظم فشار در پشت گردن، شانه ها و بالاتنه جمع می شود. دفعه بعد که در یک موقعیت ناراحت کننده گرفتار شدید، اگر دقت کنید خواهید دید که شانه هایتان به جلو خم شده و عضلاتتان منقبض می شوند. لرزاندن شانه ها باعث می شود فرم بدنتان را دوباره به حالت نرمال برگردانید، طبیعی نفس بکشید و کمی آرامتر شوید.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:16 صبح     |     () نظر
چگونه با نوجوان دردسرساز، ارتباط برقرار کنیم؟
امروزه کمتر خانواده ای را می توان یافت که نوجوان یا جوان داشته باشد و از درگیری با او شکوه نکند و شاید هم نتوان معلم یا استادی پیدا کرد که از بی توجهی، سهل انگاری و ..  این دو گروه در تحصیل و حتی زندگی، گله مند نباشد.

با یک کاوش گذرا در متون روان شناسی، روشن می شود که انسان ها، در این مرحله از زندگی (نوجوانی)، نیازهای خاصی دارند که شاید همین نیازهای خاص و یا تغییر و تحولات نوجوانی است که آنها را به این سمت سوق داده و باعث می شود که بزرگترها تصور کنند فرزندشان بسیار دردسر ساز و جسور شده و جلوی آنها می ایستد. اگر فرزند نوجوان داشته باشید و یا حداقل شغل و کارتان به شکلی باشد که با این گروه سنی در تماس باشید، خوب می دانید که وارد صحبت شدن با نوجوانان یک چالش بزرگ برای والدین و بزرگ ترهای آنان است.

آنان به طور هوشمندانه ای می توانند از نصحیت کردن و توصیه های انضباطی شما سرباز زنند. و یا موضوع بحث را عوض کرده و یا حتی بحث را خاتمه دهند. این یادداشت به شما خواهد آموخت که چگونه با نوجوانی که در شرایط نامناسب قرار دارد، ارتباط برقرار کنیم:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:14 صبح     |     () نظر
در خانه‌تان منتظر آژانس نشسته‌اید اما بدون اینکه دلیلش را بدانید وجودتان پر از استرس و نگرانی است بدتر از همه قرار مهمی‌ هم دارید که این حالت ممکن است آن را تحت تاثیر قرار دهد و بدتر از همه این ها نداشتن وقت است؛ اشتباه است اگر فکر کنید نمی‌توانید در این زمان محدود برای به دست آوردن آرامش تان انجام دهید، کافی است به یکی از این پیشنهادها عمل کنید تا ظرف 5 دقیقه (تنها 5 دقیقه) به آرامش برسید.
 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:13 صبح     |     () نظر
 
یک روانپزشک با تاکید بر این که رابطه میان زن و شوهر نباید رئیس و مرئوسی باشد، گفت: نمی‌توان از زنی که تحقیر و توهین می‌شود انتظار عشق و محبت در زندگی داشت.

دکتر سامرند سلیمی اظهار داشت: مرد و زن باید به تفاوت دیدگاهها و رفتارهای خود از منظر روانشناسی آشنا باشند. به طور مثال مرد باید نیاز زن به خرید را در نظر بگیرد و همچنین زن نباید فکر کند اگر مرد برخی مناسبتهای زندگی زناشویی را یادش نمی‌ماند از بی‌محبتی نیست بلکه ناشی از عدم آموزش مهارتها توسط مرد است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:10 صبح     |     () نظر
چگونه انرژی مثبت پخش کنیم؟
آن چه می گوییم در حقیقت فکری است که بیان می شود. کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی و امورمان شکل می دهند.

من و تو، ما و شما به طور حتم می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت در سطی وسیع انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.

امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند! به طور مثال وقتی به ما می گویند خسته نباشی دراصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم (با خودتان امتحان کنید) اما اگر به جای آن از یک عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نیروی ازدست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلکه نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.

برای مثال:

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:9 صبح     |     () نظر
قرآن مى‏فرماید: «اتّقوا اللّه و یعلّمکم اللّه» از خداوند پروا کنید تا خداوند، حقیقت را به شما بیاموزد.
تقوى به معناى دورى از انواع بدى‏ها و زشتى‏هاست. آرى، افراد آلوده از درک بسیارى حقایق محرومند.
کسى که تعصّب قومى، حزبى، نژادى و... دارد، حق را آنگونه که هست نمى‏فهمد، مثل کسیکه عینک سرخ گذاشته و همه چیز را سرخ مى‏بیند و شلغم را لبو مى‏پندارد و اگر عینک سبز بگذارد، کاه را علف مى‏بیند.
اگر آیینه را صیقل دهیم، عکس را درست نشان مى‏دهد. آئینه دل نیز باید صیقلى باشد تا معارف را درک کند. دل‏هاى کینه دار مثل ظرف‏هاى آلوده است که اگر آب تمیز هم در آن ریخته شود، آلوده مى‏شود.
گناه غبارى است که نمى‏گذارد انسان واقع بین باشد.
 
اخذ: ایران ناز

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حمید امامی راد 90/4/21:: 10:7 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >